به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، سیروس غفوریان‌فر، مدیرعامل مؤسسه عصر گفتگو قلم درباره برگزاری هشتمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر گفت: در این سال‌هایی که در حال کار و فعالیت در جشنواره هستیم، جشنواره روزبه‌روز در حال پیشرفت و ترقی است و هرسال با محتواتر، تخصصی‌تر و با موفقیت پیش می‌رود.

او گفت: امروزه هیچ کشوری از این حقیقت غافل نیست که بدون توسعه بازاریابی امکان پیشرفت تجارت وجود ندارد زیرا برای عرضه کالا باید بازار مناسب وجود داشته باشد. تبلیغ، بخشی از بازاریابی موفقیت‌آمیز به‌حساب می‌آید به همین دلیل است که شرکت‌های موفق به‌ویژه در امر صادرات، به‌موازات ارتقای کیفی محصولات خود، به دنبال طراحی و به‌کارگیری سیستم‌های بازاریابی و تبلیغات پویا و مؤثر هستند.

مدیرعامل مؤسسه عصر گفتگو قلم افزود: امسال نیز همان‌طور که انتظار می‌رفت جشنواره ازلحاظ بار محتوایی، علمی و ازلحاظ بیرونی، جذابیت‌ها و شعارهایی که برایش انتخاب‌شده است، در جایگاه درست و مهمی ایستاده ‌است تلاش شبانه‌روزی مجموعه و زحمت کشان کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور برای برگزاری چنین جشنواره باشکوهی قابل‌تجلیل است.

غفوریان‌فر درخصوص ارائه نظر و پیشنهاد برای بهبود عملکرد جشنواره در دوره‌های بعدی خاطرنشان کرد: اولین نکته مثبت این جشنواره برگزاری همزمان بخش بین‌المللی آن در چابهار است که ایده بسیار خوب و جالبی بوده‌است. اگر برای سال بعد بتوانیم مراکز برگزاری و شهرهای بیشتری را در جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر درگیر کنیم، بسیار بهتر است که قطعاً هرکدام صاحب روش و سلایق خاصی هستند که به‌نوبه خود بسیار تأثیرگذارند.

او همچنین ادامه داد: ماسال گذشته در بحث بین‌الملل به بحث برون‌مرزی توجه بسیاری کردیم باید در سالهای آینده بتوانیم از تکنیک‌های خارجی برای طراحی و دوخت بهره ببریم تا نتیجه بهتری بگیریم. 

مدیرعامل موسسه عصر گفتگو قلم تأکید کرد: بدون تردید بحث تبلیغات و اطلاع‌رسانی یک اصل و زیرساخت است که مقوله بسیار مهمی است ولی آن‌طور که بایدوشاید بر این موضوع کار نشده است. البته محدودیت‌هایی نیز در این بحث وجود دارد که با توجه به فرهنگ کشور ما باید با اصول خاص و حرفه‌ای دیده شود ولی آنچه مسلم است، این است که اطلاع‌رسانی خوب و دقیقی در حوزه تبلیغ فرهنگ‌ها صورت نگرفته است.

او در ادامه گفت: صادرات ایران در همه زمینه‌ها، نیازمند بازارافزایی اصولی و حرفه‌ای است که تبلیغات، جزئی از آن به شمار می‌رود. مجموعه‌ای از عوامل سبب شده‌اند که صادرات و صادرکننده ایرانی، در بازارهای جهانی به طرزی درست و شایسته معرفی نشوند، همه باید دست در است هم برای شکوفایی و بالندگی فرهنگ و پوشش ایرانی در جهان تلاش کنیم.

غفوریان‌فر در پایان یادآور شد: امروزه تولید و ارائه کالا به‌تنهایی کافی نیست زیرا فعالیت‌های درحال‌توسعه تغییر کرده است و در یک محیط رقابتی باید مشتریان را جذب کرد. همپای پیشرفت و گسترش تجارت جهانی و با توجه به رقابت فشرده در این عرصه، ورود به بازارها روزبه‌روز دشوارتر می‌شود.

هشتمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر، با شعار خوشا مکران و نقش بی‌مثالش 26 بهمن تا 2 اسفند از ساعت 10 صبح تا 8 شب در مجتمع نمایشگاهی بوستان گفتگو برگزار شد.