سرویس معماری هنرآنلاین: با حمایت فصلنامه میراث و گردشگری گیل گمش، نشست شانزدهم از سلسله نشست‌های "از کوره‌راه تا شاهراه" با عنوان "نماد شناسی بناهای آرامگاهی" برگزار می‌شود.

در این نشست نگاهی تخصصی در راستای بررسی بناهای آرامگاهی خیام و نادرشاه افشار ارائه خواهد شد.

در تعریف این نشست آمده است: معماران و هنرمندان ایرانی در یک‌صد سال گذشته بناهای بسیار زیبا و پرمعنایی برای آرامگاه‌های شخصیت‌های فرهنگی این سرزمین طراحی کرده و ساخته‌اند، که مفاهیم پنهان و آشکار آن‌ها هنوز به‌درستی واکاوی نشده‌اند. بررسی نماد شناسانه این بناها تلاشی برای درک بهتر و عمیق‌تر اندیشه‌های طراحان این آثار خواهد بود.

در این نشست، علی زندی؛ پژوهشگر، مدرس دانشگاه و مدرس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری‌ به عنوان سخنران حضور خواهد داشت.

حضور برای عموم آزاد و هزینه ثبت نام ۲۰ هزار تومان است. متقاضیان جهت ثبت نام می‌توانند از طریق شماره ۰۹۳۰۸۵۷۶۳۵۸ (تلگرام) اقدام کنند و یا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۶۶۹۴۲۶۶۰ – ۶۶۹۴۲۶۵۹  تماس حاصل کنند.

نشست "نمادشناسی بناهای آرامگاهی"، یکشنبه ۵ اسفند ماه ۱۳۹۷ از ساعت ۱۸ الی ۲۰ در دفتر فصلنامه گیلگمش واقع در  تهران، خیابان ستارخان، ابتدای خیابان باقرخان، پلاک ۱۱۴، واحد ۳ برگزار می‌شود.