سرویس سینمایی هنرآنلاین: ابوالفضل میری بازیگر نخستین بار با ایفای نقش در فیلم سینمایی "زیر سقف دودی" به کارگردانی پوران درخشنده به مخاطبان معرفی شد. او این روزها علاوه بر حضور در سریال"رقص روی شیشه" مشغول بازی در یک سریال برای تلویزیون است.

میری در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره فعالیت‌های جدید خود گفت: در حال حاضر مشغول بازی در سریالی هستم که برای شبکه یک سیما تولید می‌شود، همچنین خودم را آماده می‌کنم تا در تازه‌ترین فیلم خانم درخشنده بانام "هیس پسرها فریاد نمی‌زنند" که تابستان پیش رو کلید می‌خورد، بازی کنم. بازی در سریال "رقص روی شیشه" به کارگردانی مهدی گلستانه نیز همچنان ادامه دارد.

وی در ادامه درباره حضور در این سریال بیان کرد: در "رقص روی شیشه" کاراکتر مانی از شخصیت من بسیار دور است. چه به لحاظ رفتاری و چه به لحاظ ظاهری و برایم دوست‌داشتنی است که در قالب دیگری بازی کردم. مانی در این سریال یک آرتیست نقاش است با سرووضع هنری خاص که وارد تیمی می‌شود که توسط امیر آقایی و میترا حجار مدیریت می‌شود و حالا در قالب این تیم او با تغییر شخصیت مواجه می‌شود.

این بازیگر افزود: حضور در این سریال، برای من بسیار خوشایند است اول به خاطر حضور خود مهدی گلستانه در مقام کارگردان که دوست داشتم با او کار کنم و این اتفاق افتاد. دوم به خاطر گروه بازیگران حرفه‌ای که در آن حضور دارند. به‌هرحال من یک بازیگر تازه‌وارد در شبکه نمایش خانگی هستم و این حضور اتفاق خوبی است ، ورود به این عرصه برایم از اهمیت بیشتری نسبت به حجم نقش برخوردار بود.

میری در  پاسخ به این سؤال که تا چه اندازه تفاوت مدیوم سینما و شبکه نمایش خانگی برایش اهمیت داشته است، اظهار کرد: به‌هرحال من دست‌پرورده خانم درخشنده هستم. او همیشه می‌گوید  جایگاه نقش مهم نیست مهم این است که  نقش جای بازی داشته باشد. من هم جمله او را سرلوحه کار خودم قراردادم و بر اساس آن جلو می‌روم. در سریالی که برای تلویزیون ایفای نقش می‌کنم نقش اول سریال هستم و جای بازی دارد اما در فیلم"رؤیای سهراب" سینما هرچند که نقشم کم بود، برایم جذابیت بیشتری داشت و جالب بود.

وی همچنین درباره تغییر شخصیت مانی و چالشی که با این تغییر برای او ایجاد می‌شود گفت: به لحاظ ظاهری کمی در روزهای اول با گریمی که داشتم کنترل آن حجم از مو و کار برایم سخت بود، اما کم‌کم این مشکل برطرف شد، ضمن این‌که‌ مانی در روند داستان با تغییر شخصیت مواجه می‌شود و این دوگانگی شخصیت برای من بازیگر هیجان‌انگیز است. اینکه بتوان هم‌زمان دو شخصیت را در یک اثر تجربه کرد، بسیار لذت‌بخش است.

بازیگر "زیر سقف دودی" با اشاره به این‌که این سریال داستان شلوغی دارد، عنوان کرد: ازآنجایی‌که 15 بازیگر اصلی در این سریال حضور دارند که هرکدام نقش‌های متفاوتی را ایفا می‌کنند و داستان شلوغی هم دارد مخاطب نمی‌تواند صرفاً روی یک یا دو بازیگر تمرکز داشته باشد و اینکه آیا با اقبال مواجه می‌شود یا خیر پیش‌بینی سختی است. به‌هرحال برای همه این کار خوشایند است و امیدوارم که موردتوجه و اقبال مخاطبان نیز قرار بگیرد.