به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر، شب پایانی جشنواره موسیقی در فرهنگسرای نیاوران با حضور دو گروه موسیقی "یاغلیق" به سرپرستی ساناز نامداری و "رخداد" به سرپرستی سهند شکرزاده همراه بود.

در سئانس اول اجراهای این شب، گروه "یاغلیق" به اجرای موسیقی قشقایی پرداخت. این گروه هشت نفره بار دیگر نشان داد اعتبار جشنواره‌های موسیقی هر کشور با حضور گروه‌های موسیقی محلی حرفه‌ای می‌تواند عیار دوچندانی داشته باشد.

در ابتدای این اجرا، قطعه‌ای با عنوان سحر آوازی اجرا شد. در ادامه هم قطعات"بیستون درآمد"، "شاه میرزا آنلی آغور هلی"، "هلی متوسط"،" آسانک ها" و "آمان آمان" اجرا شد. همچنین این گروه قطعات نام‌آشنای موسیقی قشقایی همچون هلهله، گدلآغرائل ف جیران جیران و ائیلچی بیلر را با هماهنگی بسیار خوب اجرا کردند. تمامی‌ نوازندگان این گروه موسیقی را بانوان قشقایی تشکیل داده بودند و اشعار این قطعات توسط شاعر میرزا مأذون سروده شده بود.

گروه موسیقی قشقایی که با لباس‌های محلی در این برنامه حاضر بودند اکثر قطعات را به‌صورت همخوانی اجرا کردند. از نکات قابل توجه این اجرا نوازندگی نوازنده سه‌تار قشقایی گروه بود که به خوبی توانست بخش‌های تک‌نوازی را اجرا کند.

در بخش دیگر اسماعیل عظیمی کنسرت خود را با عنوان آنوناکی سیگنال اجرا کرد و حامد حیدری ویژوال آرتیست این برنامه بود. عظیمی از معدود موزیسین‌های الکترونیک ایران است که آثارش را به شکل آنالوگ و بدون استفاده از نرم‌افزار و لپ‌تاپ تولید می‌کند.

مجید درخشانی و شاهین فرهت دبیر این دوره از جشنواره هم هنگام اجرای این گروه در سالن حضور پیدا کردند.

پس از این اجرا هم در سئانس پایانی، گروه رخداد روی صحنه رفته و همچنین سارا صوفی سیاوش هم با تک‌نوازی در این اجرا روی صحنه رفت.

در ابتدا گروه رخداد به سرپرستی و آهنگسازی سهند شکرزاده و با آواز محمد ذاکر حسین به روی صحنه آمد. پیش‌درآمد، نوا ساز و آواز تصنیف خموشانه، چهارمضراب شور و اجرای تصنیف قفل زندان از قطعات این گروه جوان بود.

در ادامه سارا صوفی سیاوش به روی صحنه آمد و قطعاتی از بتهوون، شوپین، ربکا آشوقیان و فوزی مجد را با پیانو اجرا کرد.

اختتامیه سی ‌و چهارمین جشنواره موسیقی فجر سه‌شنبه‌شب در تالار وحدت برگزار خواهد شد.