به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی هنر، جهاد دانشگاهی هنر با نمایش آثاری از ادوار برگزاری دو جشنواره ملی "نقش تن‌پوش" و "دیبا" در هشتمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر حضور دارد.

برپایی کارگاه آموزشی ایده تا اجرا در نقاشی بر روی تیشرت همچون دیگر دوره‌های جشنواره مد و لباس فجر از مهمترین برنامه‌های غرفه جهاددانشگاهی هنر است و بازدیدکنندگان می‌توانند با حضور در این غرفه از مهمترین برنامه‌های پیش روی این مرکز علمی دانشگاهی در سال آینده و دستاوردهای دوره‌های پیشین مطلع شوند.

همچنین آثار برگزیده ششمین جشنواره نقش تن پوش و دومین رویداد و جشنواره کارآفرینانه مد و لباس دیبا در بخش مؤسسات و علمی دانشگاهی هشتمین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر به نمایش در آمده است.

از جمله اهداف برپایی دو جشنواره ملی نقش تن‌پوش و دیبا به همت معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی هنر و حضور این مجموعه در جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر می توان به ایجاد بستری جهت انتقال فرهنگ، اصالت و سنت ایرانی اسلامی با استفاده از سبک های نوین هنرهای تجسمی معاصر در طراحی تن پوش، رشد خلاقیت و استعدادهای هنری جوانان و شناسایی افراد مستعد و معرفی ایشان به مراکز تولیدی و صنعتی، بسترسازی جهت حضور فعال هنرمندان و طراحان خلاق در عرصه مد و لباس کشور و کمک به تجاری سازی و تولید طرح های منتخب جشنواره اشاره کرد.

هفتمین جشنواره سراسری نقش تن پوش سال آینده به دبیری الهام زایجانی معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی هنر با تکیه بر محورهایی شامل فرهنگ، هنر و تمدن ایرانی (مظاهر و مولفه‌های فرهنگ و تمدن ایرانی شامل مکان‌های تاریخی و گردشگری، اعیاد ملی و مذهبی همچون نوروز و یلدا، دانشمندان، مشاهیر واساطیر ایرانی، صنایع‌دستی ایران، دستاوردها و فعالیت‌های علمی، فناوری و صنعتی کشور برگزار می‌شود و بخش آزاد از دیگر بخش‌های هفتمین جشنواره ملی نقش‌ تن‌پوش است.

همچنین به زودی فراخوان سومین جشنواره طراحی مد و لباس دیبا با هدف ایجاد ارتباط بین طراحان و دانشجویان عرصه مد و لباس با مراکز صنعتی تولید پوشاک و در قالب رویداد کارآفرینی مد و لباس از سوی دبیرخانه این رویداد منتشر خواهد شد.