سرویس موسیقی هنرآنلاین: گروه موسیقی روشنا به سرپرستی و آهنگسازی حسین اینالو در دو بخش تک‌نوازی و هم‌نوازی به خوانندگی مظفر شفیعی، ۲۸ بهمن‌ماه در پنجمین شب سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر بر روی صحنه تالار ایوان شمس به اجرا پرداخت.

بخش تک‌نوازی و دو نوازی همیشه برای این گروه در تمام سال‌های فعالیتش حائز اهمیت بوده است به همین خاطر بخش نخست این کنسرت به اجرای موسیقی سازی اختصاص داشت تا پیش از هنرنمایی موسیقی و آواز، مخاطبان شاهد هنرنمایی نوازندگان ساز سه‌تار و تمبک باشند.

در بخش نخست حسین اینالو نوازنده سه‌تار شروع به نواختن کرد و در ادامه مهران امیراصلانی نوازنده ساز تمبک با وی همراه و هم ساز شد و بدین ترتیب مخاطبان شاهد بداهه‌نوازی در دستگاه نوا بودند و پس از چند لحظه تنفس سه‌تار شروع به نواختن کرد تا سالن با نوای این ساز گوش‌نواز شود و با همراه شدن ساز تمبک حاضران شاهد اجرای دوئت تمبک و سه‌تار شدند و درنهایت بخش نخست کنسرت با نواختن ساز سه‌تار به پایان رسید.

نوازندگان عود، نی، کمانچه و سنتور به همراه خواننده برای اجرای بخش دوم کنسرت به روی صحنه آمدند تا با همراهی سازهای سه‌تار و تمبک مخاطبان شاهد اجرای گروه نوازی در آواز ابوعطا، دشتی و بیات ترک باشند.

تصنیف بدرود با شعری از محمدرضا شفیعی کدکنی با گروه نوازی و آوازخوانی مظفر شفیعی آغازگر بخش دوم کنسرت گروه روشنا بود.

در ادامه تصنیف آه شبانه، چهارمضراب دشتی، تصنیف غم سبز، تصنیف پیوند و تصنیف رود با اشعاری از محمدرضا شفیعی کدکنی و هوشنگ ابتهاج اجرا شد.

اجرای بخش‌های سازوآواز در این کنسرت از نکات قابل‌توجه بود که رنگ و بویی دیگر به سالن بخشید.

در این بخش تمامی قطعات به آهنگسازی حسین اینالو به اجرا درآمد و تنها یکی از تصانیف از ساخته‌های وحید سرخوش به‌عنوان قطعه پایانی اجرا شد.

از نکات قابل‌توجه کنسرت شب آخر ایوان شمس در جشنواره موسیقی فجر سی و چهارم، اجرای موسیقی ایرانی با تمام اصالتش بود و می‌توان شب‌پایانی ایوان شمس را شب موسیقی ایرانی خواند چراکه موسیقی سازی و آواز در این اجرا از اهمیت بالایی برخوردار بود و حضور مظفر شفیعی از خوانندگان پیشکسوت موسیقی ایرانی به این اجرا اعتبار بخشیده بود.

همچنین توانایی گروه در نوازندگی و اجرای قطعات نشان از تمرینات زیاد گروه داشت و طبق گفته‌های اینالو این گروه تمرینات خود را برای ارائه اجرایی کامل، از چهار ماه قبل شروع کرده بود و به همین خاطر توانست اجرایی بی‌نقص را ارائه کند.

اعضای گروه موسیقی روشنا به سرپرستی و آهنگسازی حسین اینالو و خوانندگی مظفر شفیعی را وحید سرخوش (نی)، مهربد یوسفی (عود)، هادی اینالو (سنتور)، همایون سیفی (کمانچه) و مهران امیراصلانی (تمبک) تشکیل می‌دادند.

کنسرت گروه روشنا به سرپرستی حسین اینالو و خوانندگی مظفر شفیعی، 28 بهمن ساعت 19 در تالار ایوان شمس برگزار شد.