به گزارش هنرآنلاین، فدوی نقاشی توانمند است که ضمن پیگیری فعالیت‌های نقاشانه‌اش، در سینما و تلویزیون به طراحی صحنه و لباس مشغول بوده است، اما دل‌مشغولی اصلی او هنر نقاشی است و رشتۀ ادبیات را در دانشگاه نیز رها کرده تا به نقاشی بپردازد. او همزمان که در بطن فرهنگ ایرانی حرکت می‌کند، محوریت هنرمدرن را در سر داشته است.

محمد هادی فدوی با شناخت کاملی که نسبت به هنر ایران دارد، موتیف‌ها و المان‌های ایرانی را به‌درستی شناسایی کرده و با این درک عمیق از هنر ایرانی با حفظ اصالت فرهنگی موطنش و حسن سلیقۀ خاص خود در آنها دخل و تصرف کرده و آنها را به بهترین شکل تعالی داده است. آثار محمد هادی فدوی سرشار از فاکتورهایی با بن‌مایه‌های اصیل ایرانی و سنتی است که مادام تداعی‌کنندۀ طرح‌هایی از فرش‌ها، دست‌بافته‌ها و نقوش سفالینه‌های ایرانی است. محمدهادی فدوی توانسته با کوشش بسیار آثار زیادی را در انطباق هنر ایرانی با ذائقۀ جهانی به دست آورد که موجب پیوند فرهنگ غنی ایرانی با سایر فرهنگ‌ها و جهانی‌کردن آن شود. بدین ترتیب او بوم خود را با استفاده از سنبل‌های ایرانی و اسلامی تغذیه می‌کند از اسب‌، خروس، مرغ‌ و جغد گرفته تا سرو‌، درخت زندگی و زنان آرمیده یا در حال نواختن موسیقی... با بافت‌هایی منظم و بسیار دقیق با سوخت بر سطح بوم می‌آورد.

او هنرمندی است که با نگاه بر هنر ایران و منابع غنی و گونه‌گون هنر ایران، با پردازش‌های سبک شخصی خود و تکیه بر زیبایی‌شناسی، سلیقۀ مخاطب هنر را هدف قرار داده و در این مسیر چهره‌ای موفق شده است و تاکنون نمایشگاه‌های زیادی را توانسته در داخل و خارج از ایران برگزار کند و مخاطبان زیادی را به هنرش جذب نماید.

او دربارۀ مفاهیم به‌کاربرده در آثارش این‌چنین می‌گوید: "به این امر باور دارم که در خاطرۀ قومی ما ایرانی‌ها رنگ‌ها و شکل‌ها تداوم دارد. در آثار من رنگ‌ها طرح‌های مینیاتوری، سفالینه‌ها، کاشی‌ها و فرش‌ها جاری هستند. این نقش‌ها و طرح‌ها در کنار هم دارای معنای تازه‌ای می‌گردند که به نظر من مخاطب باید با تابلو ارتباط برقرار کند و به جستجو بپردازد. برای مثال سرو در ادبیات ایران مظهر و نماد آزادگیست؛ درخت زندگی هم برای ما پیوند با موتیف‌های ایرانی از جیرفت تا تبریز و از دوران باستان تا امروز را دارد که به شکل‌های گوناگون در آثار هنری ما به چشم می‌خورد. راجع‌به اسب هم همین نکته‌هاست، اسب در ایران باستان مورد تقدیس قرار می‌گرفته و نقش بسیار زیادی در زندگی ما ایرانی‌ها داشته است. خروس نیز المان دیگری در فرهنگ ماست که من در نقاشی‌هایم به کار می‌برم، این نماد در اوستا به خاطر نقش بیدارکردن مردم مورد ستایش قرار گرفته است. از لحاظ مفهومی در مورد اسب‌های بی‌سوار نقاشی‌هایم هم لازم می‌دانم توضیحی ‌دهم: اسب‌ها با زین آماده‌اند و به آرامی گام برمی‌دارند آنها به یکدیگر که می‌رسند یکدیگر را نمی‌پوشانند، بلکه از یکدیگر تاثیر می‌پذیرند و رنگ‌هایشان با هم ترکیب می‌شود."

احمد‌رضا دالوند دربارۀ هنر فدوی گفته است:

"در آثار فدوی عناصر تصویری به طرزی ساده، مواج، پیوسته و بدون تصنع در ساختاری متنوع، بدون سکون اما سرشار از تکرار چون دیگر تمهیدات هنر ایرانی، چیزی از جهان پرنقش و نگار هنرایرانی را در سازه‌هایی نوین برپا می‌دارند. در این پرده‌ها که مهر و نشان هنر ایرانی را برپیشانی خود دارند، می‌توان رد پا و امضای اختصاصی محمد هادی فدوی را به‌روشنی دریافت کرد. نظم ریاضی و فضای هندسی مستقر در آثار فدوی، با چنان اجراهایی نرم و روان و منعطف شده‌اند که نظم ریاضی آنها در ملایمت تکنیکی‌شان ذوب شده و با احساس هنری آمیخته است."

نمایش و فروش این نمایشگاه به‌ صورت آنلاین و آفلاین در سایت و در گالری آرتیبیشن به مدت ده روز برگزار خواهد شد و از همۀ مخاطبین برای بازدید از این نمایشگاه دعوت می‌شود. نمایشگاه ساعت 16، روز جمعه سوم اسفندماه برگزار و تا 12 اسفند ادامه خواهد داشت در روز افتتاحیه این نمایشگاه از ساعت 16 تا 20، در 9 روز بعدی از ساعت 11 صبح تا 8 شب و در روزهای تعطیل از ساعت 16 تا 20 برای بازدید عموم گشوده خواهد بود.

این نمایشگاه به مدت ده روز در فضای گالری آرتیبیشن واقع در خیابان شریعتی، پایین‌تر از حسینیه ارشاد، نرسیده به همت، گل نبی(غرب)، میدان احمدی‌روشن(کتابی)، خیابان ساسانی‌پور،  خیابان قندی(دریا)، پلاک 6 برگزار خواهد شد، همچنین آثار این نمایشگاه برای علاقمندانی که در تهران سکونت ندارند به‌صورت آنلاین در سایت آرتیبیشن(www.artibition.net) به نمایش گذاشته خواهند شد.