به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، انسیه زاهدی دبیر بخش علمی دانشگاهی هشتمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر، گفت: بخش علمی دانشگاهی با تعداد ۳۰ غرفه در هشتمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر حضور دارد و آخرین یافته‌های علمی و پایان‌نامه‌های دانشجویی در حوزه مد و لباس را به معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌دهد.

وی افزود: از لحاظ اهمیت علمی، با نقد و بررسی هفت دوره برگزاری جشنواره مد و لباس فجر و انتقال دستاوردهای پژوهشی و یافته‌های پایان‌نامه‌ها توافق شد بخش مقالات را که از مهم‌ترین بخش‌های رقابتی بخش علمی و دانشگاهی است، پیش از جشنواره مد و لباس فجر برگزار کنیم تا دانشگاهیان فرصت داشته باشند در یک عرصه‌ای که خیلی مورد رقابت با بازار و صنعت قرار نمی‌گیرد خودشان را نشان دهند.

دبیر بخش علمی دانشگاهی هشتمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر بابیان اینکه امسال با افزایش ۱۰ برابری در بخش مقالات رشد کیفی و کمی خوبی داشته‌ایم، تصریح کرد: ۱۱۰ مقاله تاکنون به دبیرخانه جشنواره رسیده است، با خارج کردن مقالاتی که با موضوع و رویکرد انتخاب‌شده در جشنواره همسو بود، مقالات با محوریت طراحی و تولید در منسوجات و پوشاک با رویکرد توسعه پایدار ارائه و چکیده۷۰ مقاله پذیرفته شد.

زاهدی اظهار داشت: از بین مقالات رسیده پس از بررسی ۴۸ مقاله برای ارائه شفاهی انتخاب شد که در روز سوم دی در دانشگاه الزهرا ارائه شد.

وی خاطرنشان کرد: در همایشی که سوم دی‌ماه در دانشگاه الزهرا برگزار شد دو مهمان خارجی از دانشگاه فرانسه و ایتالیا نیز مقالات خود را ارائه کرده و کارگاه‌های آموزشی نیز با محوریت جشنواره برگزار شد.

دبیر بخش علمی دانشگاهی هشتمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر بیان کرد: یکی از بخش‌های رقابتی بخش علمی دانشگاهی "پایان‌نامه‌های علمی دانشجویان" است که فرصتی فراهم شد تا این قشر از جامعه علمی از جدیدترین تحقیقات و یافته‌های علمی خود در جشنواره مد و لباس فجر دفاع کنند.

وی ادامه داد: علاوه بر رشد کمی در کیفیت مقالات و دستاوردهای پژوهشی موفقیت‌های بزرگی داشتیم.همکاری بخش صنعت با دانشگاه از تعداد مقالات و پایان‌نامه‌های عرضه‌شده در این جشنواره کاملاً مشهود بود و این امر نشان‌دهنده مأموریت‌های محوله بخش صنعت است.

زاهدی با اشاره به اینکه۱۳۱۰ تصویرسازی کاغذی ارائه‌شده و ۸۴ پایان‌نامه به دبیرخانه جشنواره رسیده است، گفت: این آمارها همه رشد جشنواره امسال را نشان می‌دهد، سال گذشته ۲۰ غرفه به بخش علمی دانشگاهی اختصاص داشت که امسال تعداد آن به ۳۰ غرفه افزایش‌یافته است‌.

او می‌گوید: امسال موضوع تجارب موفق کارآفرینان در بخش پوشاک و منسوجات را مورد تشویق قراردادیم که یک بررسی جامعه‌شناسانه در این خصوص نیز توسط دکتر شفیعی که دارای دکترای جامعه‌شناسی از دانشگاه تهران ارائه شد.

هشتمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر، با شعار خوشا مکران و نقش بی‌مثالش ٢٦ بهمن تا ٢ اسفند از ساعت ١٠صبح تا ٨ شب در مجتمع نمایشگاهی بوستان گفتگو برگزار می‌شود.