سرویس سینمایی هنرآنلاین: مزدک میرعابدینی بازیگر و کارگردان که مدتی قبل خبر از ساخت فیلم "کچومثقال" را به هنرآنلاین داده بود، در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره وضعیت تولید این فیلم بیان کرد: متاسفانه داستان فراهم کردن سرمایه مطرح است. با خانم مستانه مهاجر صحبت‌هایی برای ساخت این فیلم داشتم، اما قرار است که او ابتدا یک فیلم دیگر کار کند و بعد به این کار برسد، به همین دلیل در تولید فیلم وقفه افتاد.

وی ادامه داد: در حال حاضر این روزها مشغول فراهم کردن شرایط برای به روی صحنه بردن نمایش "ماهی سیاه کوچولو" هستم که خرداد ماه و بعد از ماه مبارک رمضان در تماشاخانه شانا آن را به روی صحنه خواهیم برد. بازیگران این نمایش هنوز قطعی نشده‌اند و در حال انتخاب بازیگر هستیم.

میرعابدینی همچنین گفت: علاوه بر این، فیلم "هلذون" را در آمریکا ساختم که یک کار کاملا دانشجویی و تجربی است و این روزها مشغول تدوین آن هستم. رایزنی‌هایی با گروه هنروتجربه داشتم که پس از تدوین برای اکران آن تصمیم می‌گیرم. این فیلم تنها یک فیلمبردار و یک صدابردار دارد و تجربه خاصی برای من است.

وی اظهار کرد: داستان فیلم درباره یک مرد ایرانی است که در آمریکا به کار ارسال غذا مشغول است. زمانی که در آمریکا بودم یکی از دوستانم به من گفت که فشار مالی باعث شده تا آنها مجبور به مسافرکشی و کار در اسنپ شوند و این برای من یک جرقه بود تا "هلذون" را بسازم. من پیش از این فیلم "مسافرکش" را ساخته بودم که مرحوم کیارستمی در موسسه کارنامه آن را به نمایش گذاشتند و فیلم دیگری هم پیش از این ساخته بودم که نقطه پایانی این سه گانه در آمریکا با "هلذون" رقم خورد.

کارگردان"رقص پا" همچنین عنوان کرد: علاوه بر این‌ها ساخت مستندی را در دست دارم که راجع به روستای سراوه است که لوکیشن فیلم "کچومثقال" نیز هست. این روستای آبا و اجدادی من بوده است و یک رویکرد شاعرانه و شخصی به آن دارم که با انگیزه‌ای کاملا دلی در حال تولید است.