سرویس مد و لباس هنرآنلاین: بخش بین‌الملل هشتمین جشنواره مد و لباس فجر در حالی به میزبانی منطقه آزاد چابهار برگزار می‌شود که شاهد حضور استادان دانشگاه‌های ایتالیایی و فرانسوی باهدف نگاهی نو به بازارهای جهانی است.

برپایی تور نمایشگاهی آموزشی چابهار و مسابقه از ایده تا اجرا از اهم ویژه‌برنامه‌های بخش بین‌الملل این دوره از جشنواره بوده که حاکی از برپایی کرسی دانشگاه‌های برارا، میلان فشن و مدآرت در ایران و شامل جزئیات دوره‌های آموزشی بخش بین‌الملل هشتمین جشنواره مد و لباس فجر است.

بنابراین گزارش، تور نمایشگاهی آموزشی چابهار با حضور نمایندگانی از دانشگاه‌های برارا ایتالیا، مدآرت فرانسه و میلان فشن اینستتو برپا می‌شود و در پایان دوره آموزشی گواهی معتبر از این دانشگاه اروپایی اعطا خواهد شد.

محورهای آموزش در این بخش به شرح زیر است:

1. کارگاه تئوری هویت ایرانی محصول با عنوان "چگونه ظرفیت‌های بومی خود را به کالای جهانی تبدیل کنیم؟" میلان فشن انیستیتو

2. در بخش از ایده تا اجرا؛ "چگونگی تبدیل ایده به محصول بر اساس استانداردهای الگو و طراحی دنیا" در قالب کارگاه آموزشی عملی با حضور لوکا جیراردوزی و سرجو ونوتی از دانشگاه برارا

3. استارت‌آپ‌های مد در شرایط کنونی اقتصادی ایران و کارآفرینی با بررسی عملی از سوی کمپانی chiefe  ایتالیا

4. ورک‌شاپ تئوری پکیجینگ و نحوه بسته‌بندی و ارائه محصول فشن با حضور ماریو ادموندو و سانچر میراندا اساتیدی از دانشگاه مدآرت فرانسه

5. نشست تخصصی "بررسی چگونگی تبدیل طرح به تولید انبوه و امضا و هویت شخصی" با حضور دکتر پیرنیا و استاد مهاجر

بخش بین‌الملل هشتمین جشنواره مد و لباس فجر از 25 تا 28 بهمن‌ماه به میزبانی مرکز نمایشگاهی و همایش‌های بین‌المللی منطقه آزاد چابهار برگزار می شود.