سرویس موسیقی هنرآنلاین: تازه‌ترین اجرای ارکستر سمفونیک تهران به رهبری شهرداد روحانی جمعه 26 بهمن در تالار وحدت برگزار شد.

این کنسرت در سومین شب سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر با اجرای آثاری از ایگور استراوینسکی، شاهین فرهت، رضا کهریزی و... همراه بود.

پوئم سمفونی "هفت خان رستم" ساخته رضا کهریزی قطعه ابتدایی ارکستر سمفونیک تهران بود. پوئم سمفونیک یا تون پوئم دارای تیتر توصیفی بر مبنای داستان یا افسانه‌ای خاص نوشته و در یک موومان توصیف می شوند و این نیز قطعه نیز شرح "هفت خان رستم" بود.

پیش از اجرای بعدی شهرداد روحانی دست از رهبری کشیده و با لحنی انتقادی رو به حضار گفت: درست نیست موقع اجرا اینقدر صدای دوربین بیاید وقتی رهبر ارکستر روی صحنه می‌آید درها باید بسته شود. ما نیاز به تمرکز داریم. از عکاسان می‌خواهم دوربین‌هایی بیاورند که صدا ندارد.

کنسرتو برای ویولن و ارکستر اثر شاهین فرهت قطعه بعدی بود که امین غفاری به عنوان سولیست در این اجرا حضور داشت.

سوئیت "پرنده آتشین" اثر ایگور استراوینسکی سومین و آخرین قطعه اجرایی این کنسرت بود. استراوینسکی آهنگساز، رهبر ارکستر و پیانیست روس یکی از مهم‌ترین و تأثیرگذار‌ترین مویسیقیدان‌های قرن بیستم است. تنوع سبک از خصوصیات بارز آثار اوست.

شهرت جهانی او با سه اثر آغاز شد که  یکی از آنها "پرنده اتشین" است. موسیقی این هنرمند به سه دوره روسی، نئوکلاسیک و سریال تقسیم می‌شود. داستان قطعه اجرایی شب گذشته بر اساس پرنده افسانه‌ای در داستان‌های عامیانهٔ روسی است که می‌تواند برای صاحبش عامل خوشبختی یا نفرین باشد.