به گزارش هنرآنلاین، متن پیام سید عباس صالحی وزیر فرهنگ ارشاد اسلامی به مناسبت افتتاح هشتمین جشنواره مد و لباس فجر به این شرح است:

"در چهل سالگی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، توانمندی هنرمندان طراح ایران‌زمین را شاهد هستیم. طراحانی که نشان دادند، حفظ سنت‌های نیک در پوشش – که میراث چند هزار ساله آن باقی است – نمی‌تواند در آراستگی و زیباپوشی خلل ایجاد کند و در تناقض باشد.

هنگامی که به میراث پوششی ایرانیان در طول تاریخ نگاه می‌کنیم، جهانی از بی‌نهایت گزاره، نشانه و نماد می‌بینیم که میان بدن و تن با هستی پیرامونی پیوستاری عمیق به وجود آورده است؛ چه این که پوشش، در بافتی از ساحت نمادین اجتماعی حضور مؤثر دارد و بدن، مکان و کالبدی برای بهره‌گیری از پوشش است. پوششی که افزون بر محافظت، کارکردها و نقش‌های دیگری را همچون فرهنگ، قومیت، پیشه و مناسک، در آن می‌توان بازیابی کرد.

نگاه باورمند ایرانیان خداجو در پیش و پس از اسلام افزون بر عفاف، همواره به دنبال زیبایی و تناسب فرهنگی-ملی پوشش بوده است و همین نگاه است که طراحان و آفرینندگان لباس در ایران و کشورهای اسلامی را با نگاه غربی آن – که بیشتر بدنمندی و اندام گرایی را دنبال می‌کنند- متفاوت کرده است.

تعیین موضوع "نقش مکران" به‌عنوان محور طراحی و آفرینش‌های هنری جشنواره، نشانه توجه برنامه‌ریزان و فرصت‌های پنهان برای طراحان و تولیدکنندگان است که می‌تواند الگوهای پنهان پوشش نواحی گوناگون فرهنگ ایرانی را به عرصه‌های عمومی و جهانی بازنمود کند.

برای فرهیختگان هنرمند، صنعت گران توانمند و تولیدکنندگان گران‌قدر- که به تعالی هنر و پیشرفت ایران اسلامی می‌اندیشند- بهترین‌ها را آرزومندم."

هشتمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر، با شعار "خوشا مکران و نقش بی‌مثالش" ٢٦ بهمن تا ٢ اسفند  در مجتمع نمایشگاهی بوستان گفتگو برگزار می‌شود.