سرویس تجسمی هنرآنلاین: نمایشگاه نقاشی فرزین راه‌نشین با نام "فقدان" در گالری ماه برپاست. در این نمایشگاه 27 اثر به نمایش درآمده است که با ترکیب موادی مانند مرکب، کلاژ کاغذ، مونو پرینت و... روی مقوا شکل گرفته‌اند. راه‌نشین در گفت و گو با هنرآنلاین درباره نحوه شکل‌گیری این مجموعه گفت: این آثار بر اساس یک دغدغه درونی و حسی خلق شده است. نمایشگاه قبلی من با موضوع "جست و جو" با وجود شخصی بودن، دایره بزرگتری از افراد را دربرمی‌گرفت، اما آثار این مجموعه کاملا ارجاع به خودم است.

راه‌نشین افزود: موضوع فقدان فقط به بودن و نبودن یک فرد اشاره ندارد، یلکه یک حس یا یک شیئ که جای خالی آن حس می‌شود را نیز دربرمی‌گیرد. آنچه مدنظرم بوده آن جای خالی است که هم اکنون بعد از فقدان به وجود آمده و یا ترس از یک جای خالی است که ممکن است در آینده به وجود آید.

او با اشاره به اینکه بعضی از آثار این مجموعه فیگوراتیو هستند، گفت: به وسیله آب مرکب فیگورهایی رها و معلق را به تصویر کشیدم که هست و نیست آنها مشخص نیست. همچنین در سایر آثار فرم‌هایی وجود دارد که کاملا شخصی هستند و فرم کارها به آبستره نزدیک شده است. این فرم‌ها حس‌های آشنایی را تداعی می‌کنند که ممکن است در همه ما وجود داشته باشد.

راه‌نشین با بیان اینکه انتخاب تکنیک در کارهایش بر اساس ایده اوست، افزود: در ابتدا به این فکر می‌کنم که ذهنیت خود را با چه تکنیکی می‌توانم ارائه دهم. در آثارم بحث تخریب اهمیت زیادی دارد و پس از ساختن فرم‌ها شروع به تخریب آنها می‌کنم. کاغذ و مرکب ابزاری هستند که امکان این کار را برایم فراهم می‌کنند اما با لوازمی مانند قلم و رنگ نمی‌توانم چنین کاری را انجام دهم. از سوی دیگر بحث طراحی همیشه برایم اهمیت داشته و در آثار خود از طراحی بهره زیادی می‌گیرم.

راه‌نشین افزود: فرم‌ها یا حس‌هایی که در کارها داشتم چندان رنگ‌پذیر نبودند و این ایده نیز سیاه و سفید بود. گاهی از رنگ قرمز استفاده کردم که آن هم به صورت خطی است و رنگ حضور غالب ندارد. کاغذهایی هم که روی زمینه کلاژ شده‌اند کمی رنگ زرد در آثار ایجاد می‌کنند و قصد داشتم این سطوح رنگی از زمینه جدا باشند.

 نمایشگاه نقاشی فرزین راه نشین تا 30 بهمن در گالری ماه برپاست. گالری ماه در خیابان آفریقا، بلوار گلستان، شماره ۲۶ قرار دارد.