به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی رادیو، امیردژاکام درباره شیوه اجرایی نمایش "مکبث" گفت: چه بخواهیم و چه نخواهیم داده‌ها و اطلاعاتی که در طول این سال‌ها از اجراهای مکبث به نوعی همراه ماست در قضاوت‌های ما تأثیر می‌گذارد و من هم که به عنوان کارگردان به اثر نگاه می‌کنم معنای دیگری به آن می‌دهم، همیشه عهد کرده بودم که بعد از 50 سالگی سراغ شاهکارهای بزرگ دنیا بروم چرا که این شاهکارها حرف‌ها و پیام‌های بسیاری دارند که در طول تمام دوره‌ها صاحب اصالت و ارزش است و باورم این است که شکل این اجراها می‌بایست با نشانه شناسی مردم جامعه منطبق باشد.

این کارگردان ادامه داد : تمام نشانه‌های بصری، پوشاک، غذا، نشانه‌های معماری، آداب و فرهنگ در تعاملات، نوع رفتارها و وسایل می‌تواند نشانه‌هایی باشد که ما را به اثر دور یا نزدیک کند، از این جهت من به مکبث نگاه دیگری داشته‌ام و حس کردم چون کلمه در این اثر کم است و  باید تلاش کنم که بتوانم کلمه‌ای به کار ببرم که با مخاطب ارتباط برقرار کند و امیدوارم که تلاش من در نهایت باعث شود که مخاطب از این اثر استفاده کند و بهره ببرد.

هنرمند پیشکسوت تئاتر در پایان تأکید کرد : جشنواره تئاتر فجر بسیار پیشرفت کرده است، تعداد سال‌ها، گروه‌های اجرایی و کتاب‌های منتشر شده درخصوص تئاتر بسیار فراوان شده که این از نقاط قوت آن است. به خصوص در عرصه بین‌المللی تئاتر،  ما شاهد اتفاقات بسیار ارزنده‌ای بوده‌ایم و از زحمات مسئولین و هنرمندانی که صادقانه برای مردم در طول سال‌ها تلاش کرده‌اند تشکر می‌کنم.

نمایش "مکبث" به نویسندگی و کارگردانی امیر دژاکام چهارشنبه یکم اسفند ماه ساعت 18 و 20:45 در تالار استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر در بخش میهمان سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاترفجر به روی صحنه می‌آید.

گفتنی است این گفت و گو در برنامه عصرگاهی " ارغوان هنر" از آنتن رادیو نمایش صورت گرفته است. «ارغوان هنر » برنامه‌ زنده عصرگاهی رادیو نمایش با محوریت اطلاع‌رسانی فرهنگی است که شنبه تا چهارشنبه هر هفته از ساعت 15تا 17 به صورت زنده از رادیو نمایش بر روی موج اف‌ام، ردیف ۵/۱۰۷مگاهرتز پخش می‌شود و در ایام برگزاری سی و هفتمین جشنواره بین المللی تأتر فجر، پنج شنبه و جمعه نیز به روی آنتن خواهد رفت.