سرویس مد و لباس هنرآنلاین: پس از پایان مهلت ارسال آثار به بخش‌های مختلف هشتمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر، داوری بیش از هفت‌هزار و ۷۸۶ اثر آغاز شد. البته از میان آثار رسیده، ۱۰۸ مجموعه لباس با الهام از نقش مکران طراحی شده‌اند.

آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره در این دوره، رشد ۲۶ درصدی در آمار آثار رسیده به دبیرخانه این جشنواره را نشان می‌دهد.

از مجموع  هفت‌هزار و ۷۸۶ آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره، هزار و ۸۱۱ طرح مانتوی اجتماع، هزار و ۶۷۴ طرح مانتوی مجلسی،۱۲۴ طرح پوشاک اجتماع/مجلسی آقایان، ۵۸ طرح کاربردی آقایان، ۶۵ طرح کیف و ۴۴۹ طرح کفش، ۳۲۷ طراحی پارچه و ۸۲۴ طراحی زیورآلات،۶۰ طراحی روسری، ۵۶۲ طرح پوشش سر، ۳۱ طرح چادر، ۵۴۰ اثر در بخش کالکشن، ۱۴ فیلم و مجله در بخش فرهنگی هنری و هزار ۲۸۹ طرح کاربردی بانوان بوده است.

هیأت داوران پس از بررسی آثار، ملاک های داوری و سنجش و ارزیابی آثار هشتمین جشنواره بین‌المللی مد ولباس فجر را اعلام کردند.

در داوری بخش‌های مختلف جشنواره، ملاک‌های داوری و شاخص‌های سنجش و ارزیابی آثار هشتمین جشنواره بین المللی مد ولباس فجر توسط هیات داوران به شرح زیر اعلام شد

به کارگیری طرح‌های ایرانی و اسلامی در راستای مدسازی ملی

تناسب صحیح جنس، طرح رنگ پارچه با موضوع مورد استفاده

استفاده صحیح از تکنیک الگو و برش (قواره لباس روی مانکن)

استفاده صحیح از تکنیک دوخت(تمیزی دوخت، آسترکشی و اتو)

کیفیت و خلاقیت در الگوی سازی الگو متناسب با کاربرد

کیفیت و خلاقیت در تزئینات ملحقات پارچه سازی متناسب با کاربرد

کیفیت و خلاقیت در رنگ

چاپ و سوزن دوزی متناسب باکاربرد

قابلیت اجرا و تولید انبوه (تجاری سازی)

شاخص‌های ارزیابی کلی در بخش‌های مختلف از جمله کالکشن، مانتوی کاربردی، مانتوی اجتماع، مانتوی مجلسی نیز شامل فرهنگ و هنر، مهارت در طراحی، تکنیک اجرای لباس، الگو و دوخت، خلاقیت و نوآوری و تجاری سازی عنوان شده است.

هشتمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر، با شعار "خوشا مکران و نقش بی مثالش" ٢٦ بهمن تا ٢ اسفند از ساعت ١٠ صبح تا ٨ شب در مجتمع نمایشگاهی بوستان گفتگو برگزار می‌شود.