سرویس فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین، در مقدمه کتاب به قلم شهاب منا آمده است: "ردیف میرزاعبدالله یکی از منابع اصلی آموزش ردیف در موسیقی ایرانی محسوب می‌شود. این ردیف در اصل بنا بر ساختار و تکنیک‌های نوازندگی سه‌تار شکل گرفته است لیکن با محور قراردادن آن توسط نورعلی برومند برای سایر سازهای موسیقی دستگاهی نیز مورد استفاده قرارگرفت".

در ادامه عنوان شده: "مجید کیانی، که یک دوره کامل این ردیف را نزد نورعلی برومند و داریوش صفوت آموخته است، پس از سال‌ها ممارست آن ‌را براساس تکنیک و شیوه مضراب‌گذاری حبیب سماعی برای سنتور تنظیم، و اجرای صوتی خود ‌را در سال 1367 منتشر کرده که سال‌ها به‌ عنوان مرجع درس ردیف در مراکز دانشگاهی موسیقی ایران مورد استفاده قرار گرفته است. آوانگار در کتاب حاضر اجرای مجید کیانی را به خط نت برگردانده است به ‌قسمی که آوانگاری، ضمن تدقیق و ثبت جزییات ملودیک، با  تمهیداتی، جنبه کاربردی خود را نیز حفظ کند. اکنون چاپ دوم کتاب همراه با نت‌نویسی کامپیوتری و صفحه‌بندی مجدد و لحاظ ‌کردن موارد دیگر در آوانگاری‌ ارائه شده است".

منا در بخش پایانی این یادداشت یادآوری می‌کند: "شرحی بر ردیف میرزاعبدالله به روایت نورعلی برومند نیز نگاشته‌ام که گردآوری نظرات دیگر نویسندگان در شرح و تحلیل ردیف نیست و حاوی دریافت‌های این نگارنده است. مطالعه‌ این شرح برای درک بهتر ویژگی گوشه‌های ردیف، و بالطبع آموختن، به‌ یاد سپردن و نیز بداهه‌نوازی موثر است. بخش عمده‌ای از تعلل در چاپ دوم کتاب حاضر راجع به نگارش این شرح است که قرار بود به‌ صورت ضمیمه کتاب حاضر درآید و نهایتا از آنجا که حجم آن بیش از یک ضمیمه شد، ترجیح دادم آن‌ را به‌ عنوان اثری مستقل در آینده ارائه کنم".

این کتاب مرجع درس ردیف مورد استفاده‌ دانشجویان موسیقی در دانشکده‌های موسیقی ایران و نیز هنرجویان آزاد است که به‌ صورت جدی به آموزش موسیقی می‌پردازند.

چاپ دوم و ویراست جدید کتاب "ردیف میرزاعبدالله برای سنتور" براساس اجرای مجید کیانی و آوانگاری شهاب منا در شمارگان 1000 نسخه و با قیمت 95هزار تومان توسط موسسه فرهنگی هنری ماهور به چاپ رسیده. آلبوم صوتی این کتاب نیز موجود است و علاقه‌مندان می‌توانند آن را خریداری کنند.