به گزارش هنرآنلاین، سعید نودهی گفت: هنرمندان با کشیدن سلف پرتره تلاش می‌کنند تا تحلیلی شخصی از خودشان ارائه بدهند و در طول تاریخ هنرمندانی چون رامبرانت، ون‌گوگ، گوگن، پیکاسو، ماتیس و... هر یک به تعبیری "خود" را در مقابل "خود" قرار داده‌اند و سلف پرتره خودشان را کشیده‌اند.

کیوریتور نمایشگاه "پاسپورت" ادامه داد: سلف پرتره هویتی است که هنرمند از خود مهار شده در وجودش تصویر می‌کند، رو در رو‌ترین حالت ممکن از مواجهه با خود. اما این بار  هنرمندان در کنار تحلیل هویت شخصی خود در اثر  با هویتی ثانویه به نام پاسپورت مواجهه هستند و حاصل این تلاقی نتیجه اثر هنری آنها را می‌سازد ..

او افزود: زمانی که برای خرید به فروشگاه لوازم هنری رفته بودم؛ ایده اصلی نمایشگاه پاسپورت با دیدن بوم‌هایی در ابعاد کوچک به ذهنم خطور کرد، تصمیم گرفتم با کوچکتر کردن ابعاد این بوم‌ها به اندازه عکس‌های 4 در 6 سانتمیتر که مختص پاسپورت است، نمایشگاه گروهی را برپا کنم.

نودهی ادامه داد: پس از نوشتن استیمنت نمایشگاه با 53 هنرمند تماس گرفتم و از آنها برای شرکت در این نمایشگاه دعوت کردم اما در نهایت 44 هنرمند با 44 سلف پرتره دراین نمایشگاه حضور دارند و هر یک از هنرمندان برای ارائه هویتی جهانی اندازه‌ای به بزرگی 4 در6 سانتی متر در اختیار داشتند تا تعریفی از خود ارائه بدهند.

به گفته نودهی، نمایشگاه "پاسورت" نگاهی جانبدارانه و صرفا منتقدانه به سوی واژه سلف پرتره در فضای اجتماعی نیست، بلکه رویکردی رئالیسی در دل خود دارد، رئالیستی که در معنا جای می‌گیرد. رئالیسم اجتماعی، نگاهی که در انتظار بازخورد مخاطب می‌نشیند تا معنایش گسترش یابد.

در این نمایشگاه، سلف پرتره‌های علیرضا آدم بکان، فرشاد آل خمیس، پونه اوشیدری، سعید احمدزاده، ابوسعید اسدی، رامین اعتمادی بزرگ، محمود باجلان، هما بذر افشان، محمد جعفر پاکروان، علیرضا پویا، علی پیروز، حسین تمجید، مهرداد جعفری، محسن جمالی نیک، شبنم جهانشاهی، علیرضا چلیپا، وحید چمانی،مصطفی چوبتراش، داریوش حسینی، مرتضی خسروی، نسیم داوری، آناهیتا درگاهی، هومن درخشنده، مهدی راحمی، دنیا رستمی، مجتبی رمزی، مسیب زارع، میلاد زینلی، امید شایان، علی شفیع آبادی، فرشید شیوا، اوژن شیرافکن، کامبیز صبری، نجوا عرفانی، کیانا غیایی، حمید فام، مهسا کریمی‌زاده، نجمه کزازی، مسعود کشمیری، محمد مساوات، فرهاد مفوز، سپیده نوری، شادی نویانی و مرتضی یزدانی در معرض دید مخاطبان قرار می‌گیرد.

نمایشگاه "پاسپورت" از 26 بهمن تا هفتم اسفند ماه در گالری "ژاله" واقع در خیابان کریم خان، خیابان ایرانشهر، کوچه نوشهر، پلاک سه میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.