به گزارش هنرآنلاین براساس اخبار رسیده، در آستانه چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و به منظور پاسداشت خدمات فرهنگی نویسندگان متعهد و انقلابی، طرح "چهل قلم" با تجلیل از محمدرضا سنگری و موسی حقانی از نویسندگان برجسته حوزه تاریخ، برگزار خواهد شد.

طرح ملی "چهل قلم" به مناسبت چهل سالگی انقلاب شکوهمند اسلامی توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با هدف افزایش آشنایی عموم مردم و مسوولان با نویسندگان در تمامی استان‌های کشور با حضور شخصیت‌های برجسته، نویسندگان منتخب، اهالی فرهنگ و علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی اجرا می‌شود و در قالب این طرح، ۴۰ تن از نویسندگان برجسته در حوزه‌های مختلف در ۳۱ استان کشور مورد تجلیل قرار خواهند گرفت.

مراسم تجلیل از محمدرضا سنگری و موسی حقانی روز چهارشنبه 24 بهمن ساعت 9صبح، با حضور مسوولان و فرهیختگان در سالن اجتماعات کتابخانه عمومی سیدمرتضی شهر تهران به نشانی خیابان مولوی، خیابان تختی، کوچه جعفری، گودباغچالی برگزار خواهد شد.

در پایان این مراسم از دو عنوان کتاب "قلم‌های قد بلند" اثر محمدرضا سنگری "آخرین شاه آخرین دربار" اثر موسی حقانی رونمایی خواهد شد.

 

فراخوان پنجمین دوره‌ جایزه‌ دکتر داوری‌اردکانی

مرکز فرهنگی شهر کتاب به منظور تقدیر از دانشجویان دکتری رشته‌ فلسفه، با مشاوره و هم‌فکری، اشراف و حمایت مادی و معنوی دکتر رضا داوری‌اردکانی، پنجمین دوره‌ "جایزه‌ دکتر رضا داوری‌اردکانی" را برگزار می‌کند.

دانشجویان دوره‌ دکترای رشته‌ فلسفه با گرایش‌های مختلف که در سال 1397 از پایان‌نامه‌ خود دفاع کرده‌اند می‌توانند پایان‌نامه‌های خود را حداکثر تا 15 اردیبهشت ۹۸ به دبیرخانه این جایزه به نشانی خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ سوم، پلاک ۸، کدپستی ۱۵۱۳۶۴۸۳۱۳ ارسال کنند.

هیات داوران این جایزه را دکتر رضا داوری‌اردکانی، دکتر پرویز ضیا ‌شهابی، دکتر شهرام پازوکی، دکتر سیدحمید طالب‌زاده، دکترجواد صافیان و دکترعلی‌اصغر مصلح تشکیل می‌دهند.

مراسم اهدای جایزه‌ چهارمین و پنجمین دوره در تیر ماه ۹۸ برگزار می‌شود.