به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، صدیقه پاک‌بین دبیر هشتمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر گفت: به طراحان هنرمند جشنواره توصیه می‌کنم طرح‌هایی را برای مردم طراحی کنند که در عرصه جهانی هم برای کشور و هم برای مردم ایران بتواند هویت سازی کند.

وی تصریح کرد: تلاش می‌کنیم بازارهای جهانی را در زمینه طرح‌های هویت ساز مد و لباس ایرانی،اسلامی تصاحب کنیم به همین منظور برای راه یافتن و عرضه آثار هشتمین جشنواره بین‌المللی مد ولباس فجر به بازارهای جهانی تلاش خواهیم کرد.

پاک بین بیان کرد: انتظار می‌رود طراحان ایرانی به بهترین شکل خلاقیت و ایده‌های جدید خود را در هشتمین جشنواره بین‌المللی مد ولباس فجر به منصه ظهور برسانند.

دبیر هشتمین جشنواره بین‌المللی مد ولباس فجر اظهار داشت: در مجموعه سازی و کالکشن که امسال مکران موضوع ویژه جشنواره فجر هشتم است طراحان با الهام گرفتن از طبیعت بکر و دیدنی مکران، آثار باستانی، نقاشی‌ها، تاریخ پوشاک اقوام، هویت ایرانی را در مجموعه لباس‌های کالکشن به نمایش خواهند گذاشت.

وی رنگ‌بندی‌ها، جنس پارچه را در آثار مجموعه‌سازی دو فاکتور مهم عنوان کرد و گفت: چگونه قرارگیری پوشش رنگ‌ها در کنار یکدیگر، استفاده از بهترین و مرغوب‌ترین پارچه‌ها در طراحی لباس همه در سایه دانش و خلاقیت طراحان رقم خواهد و به این ترتیب جشنواره هشتم فجر، رقابت سالمی را در بین سایر طراحان جامعه را ایجاد می‌کند.

پاک‌بین حضور تولیدکنندگان و صاحبان صنعت را در هشتمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر مهم دانست و افزود: مد و لباس کشور نیازمند توجه صاحبان صنعت به طراحان لباس کشور است، توجهی که با برقراری ارتباط میان طراح و تولیدکننده، اتفاقات خوبی را در جشنواره رقم خواهد زد تولیدکنندگان با خریداری و به تولید انبوه رساندن آثار برتر طراحان باعث رونق بازار داخلی پوشاک خواهند شد.

هشتمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر، با شعار "خوشا مکران و نقش بی‌مثالش" ٢٦بهمن تا ٢ اسفند ٩٧ از ساعت ١٠صبح تا ٨ شب در مجتمع نمایشگاهی "بوستان گفتگو" برگزار می‌شود.