به گزارش هنرآنلاین، شهاب‌الدین شکیبا، مدیر گالری 72 با اعلام خبر افتتاح این نمایشگاه با عنوان "نقش ماندگار" گفت: این نمایشگاه شامل ٥٨ اثر از هنرمندان طراز اول است که بعد از ٤٠ سال گردآوری شده و در گالری 72 رونمایی می‌شوند.

وی افزود: این آثار اصل آثاری هستند که در همان اوایل پیروزی انقلاب به چاپ رسیده‌اند و هنرمندان این آثار در واقع حلقه اولیه هنرمندان انقلاب بوده‌اند.

شکیبا با بیان اینکه در ایام اوایل انقلاب اسلامی مرسوم نبود که هنرمندان اسامی یا امضای خود را در اثر بیاورند، خاطرنشان کرد: در این مجموعه هنرمندانی که آثارشان شناسایی شده‌ عبارتند از مرتضی ممیز، ابوالفضل عالی، حبیب‌الله صادقی، حسین خسروجردی، محمد حسین حلیمی، محمدعلی رجبی و عباس سارنج.

به گفته مدیر گالری "72" نکته قابل تأمل در مورد این آثار این است که در آن زمان به دلیل وجود نداشتن رایانه و تکنولوژی‌های امروزی تمام آثار را به صورت دستی خلق می‌کردند و با تعداد زیاد انتشار پیدا می‌کرد و در سراسر کشور منتشر می‌شدند .

این نمایشگاه در طول هفته جاری با حضور مقامات مسئول در مجتمع سرچشمه به نشانی میدان بهارستان، خیابان مصطفی خمینی، انتهای کوچه صیرفی­ پور، (نرسیده به چهارراه سرچشمه) افتتاح می‌شود که زمان آن به زودی اعلام می‌شود.

در نمایشگاه گالری 72 که پیش از این با عنوان گالری "نگار مکتب‌خانه" شناخته می‌شد، بیش از 2 هزار اثر هنری از 72 هنرمند طراز اول کشور را به نمایش درآمد.

علاقمندان برای دسترسی به اطلاعات بیشتر درباره این نمایشگاه می‌توانند به پایگاه اطلاع‌رسانی این موسسه به نشانی www.ketabshahr.com مراجعه کنند.