به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی سی‌وچهارمین جشنواره موسیقی فجر، ارکستر گروه زهی آرکو به رهبری ابراهیم لطفی در تاریخ 25 بهمن در سی و چهارمین دوره جشنواره موسیقی فجر اجرا خواهد داشت.

علی جعفری پویان کنسرت مایستر ارکستر آرکو با اعلام این خبر گفت: ارکستر زهی آرکو از گروه‌های نوپای موسیقی کلاسیک در کشور است که ابراهیم لطفی رهبری آن را به عهده دارد. استاد لطفی کسی است که سال‌ها با آموزش اصولی نوازندگان ویولن تأثیر فراوانی بر کیفیت نوازندگان موسیقی کلاسیک داشته است.

فجر جعفری‌پویان درباره برنامه ارکستر آرکو در جشنواره گفت: ما با اجرای ٨ قطعه از آثار آهنگسازان دوره باروک قرار است شب باروک در جشنواره داشته باشیم. قطعاتی هم که برای اجرا آماده شده از آثار آهنگسازانی چون باخ، هندل، پرسل، پاچبل، آلبینونی و کورلی خواهد بود.

جعفری پویان در رابطه با کیفیت گروه‌های مختلف شرکت‌کننده در این دوره از جشنواره گفت: جشنواره موسیقی فجر به نظر من فرصتی است تا گروه‌های خوب موسیقی از کل جهان به ایران بیایند و در کشور ما اجرا داشته باشند. به نظر من یکی از کارهایی که می‌تواند به اعتبار جشنواره کمک کند، دعوت از موزیسین‌های باارزش ایرانی است تا به این بهانه به ایران بیایند و گروه‌های مختلف بتوانند از حضور آن‌ها بهره ببرند.

جعفری پویان همچنین درباره حضور پررنگ سولیست‌ها و گروه موسیقی‌های کلاسیک در این دوره از جشنواره تصریح کرد: در طول سال همیشه نوازندگان گروه‌های موسیقی کلاسیک کشور در حال تلاش و تمرین هستند تا ثمره کارشان را در جشنواره‌های موسیقی ببینند، شاید بهتر است بگوییم که جشنواره‌ها به دلیل امکانات تبلیغی که ایجاد می‌کنند فرصتی فراهم کردند تا کار این دوستان بیشتر شنیده و دیده شود، در اکثر مواقع موسیقی جدی مثل موسیقی کلاسیک خیلی مورد توجه مردم نیست و اکثر افراد شاید ترجیح می‌دهند انواع موسیقی‌های دیگر را گوش دهند، اما جشنواره‌ها فرصت مناسبی را برای شنوندگان مختلف موسیقی ایجاد می‌کند تا با سبک‌های مختلف موسیقی آشتی کنند.

ارکستر زهی آرکو در تاریخ 25 بهمن‌ماه ساعت 18:30 در تالار رودکی اجرا خواهد داشت.

روایت دیگری از موسیقی اقوام مختلف ایرانی با اجرای گروه رستاک

گروه رستاک با اجرای موسیقی اقوام مختلف ایران در سی و چهارمین جشنواره موسیقی حضور خواهند داشت. فرزاد مرادی نوازنده و خواننده گروه موسیقی رستاک با اعلام این خبر گفت: رپرتوآر این اجرا شباهت‌هایی به آخرین اجرای گروه که حدود یک ماه پیش در برج میلاد داشتیم، دارد.، قطعاتی از آلبومهای" بهار"، "میان خورشیدهای همیشه"، "سرنای نوروز"و"همه اقوام من"که شامل قطعات جدید و قدیمی است توسط گروه اجرا خواهد شد.

وی تصریح کرد: این مجموعه پرانرژی شامل موسیقی مناطق آذربایجان، کردستان، لرستان، بختیاری، بوشهر، کرمان، خراسان، مازندران، گیلان و منطقه فارس است که سعی کرده‌ایم با اجرایی متفاوت و ایجاد فضاهایی جدید در بخش صوتی و بصری تا پایان کنسرت با مخاطبان خود همراه باشیم.

پوستی در رابطه با تم اصلی جشنواره امسال که حمایت از آهنگسازان ایرانی است، گفت: جشنواره موسیقی هرسال هدفمندتر برگزار می‌شود. موضوعی که جشنواره امسال به آن توجه کرده، نشانه عمیق شدن نگاه در این زمینه است که می‌تواند باعث پیشرفت موسیقی شود.

وی در مورد استقبال مردم از جشنواره موسیقی فجر همچنین افزود: به هر حال طی سال‌های گذشته تجربه‌های خوبی در ارتباط با برگزاری جشنواره کسب شده است. باعث خوشحالی ما است که یکی از پرمخاطب‌ترین گروه‌های جشنواره هستیم و امسال هم همچون سال‌های گذشته امیدواریم با مجموعه قطعاتی که برای این اجرا آماده کرده‌ایم، رضایت مخاطبان را در رابطه با علاقه‌مندان به موسیقی برآورده سازیم تا این اجرا بتواند تجربه مؤثر دیگری برای علاقه‌مندان موسیقی مناطق ایران باشد.

اجرای گروه رستاک ۲۶ بهمن‌ماه در تالار وحدت و در ساعت ۲۱ برگزار خواهد شد.