سرویس مد و لباس هنرآنلاین: فرح رشیدی طراح لباس و مدیر آموزشگاه فنی و حرفه‌ای "رشیدی" درباره همایش کشور روز سه‌شنبه 16 بهمن از ساعت 14 تا 17 که به میزبانی دانشگاه علم و هنر برپا می‌شود به خبرنگار هنرآنلاین گفت: برای سومین بار است که چنین رویدادی با حضور جمعی از فعالان و دست‌اندرکاران عرصه مد و لباس کشوربه همت این مؤسسه برپا می‌شود و این بار میزیان بالغ بر چهارصد تن از طراحان و تولیدکنندگان مد و لباس در کشور هستیم.

رشیدی با تأکید بر اینکه کارآفرینی از مهمترین اهداف او و همکارانش در راستای برپایی این همایش است اظهار داشت: دو دوره همایش نیز هر یک با حضور دویست نفر از طراحان برپا شده که تاکنون عده بسیاری از آن‌ها وارد بازار کار شده و حتی توانسته‌اند برندهایی را به ثبت رسانند.

او با تشریح برنامه‌های همایش کشوری آموزشگاه رشیدی اذعان داشت: برپایی کارگاه آموزشی الگوهای برتر اساس بالاتنه بدون پرو، ارائه نمونه دوخت‌های هنرجویان و معرفی هنرجویان برتر به بازار کار و برند سازی و حمایت از تولید داخلی و کمک رساندن به صنف خیاطان و طراحان ازجمله اهداف ما در راستای برپایی این همایش است.

این طراح لباس و مدرس با تأکید بر اینکه فرهنگ سازی جهت حمایت از کارآفرینان و تولید را از اهم وظایف خود در عرصه مد و لباس می‌داند تصریح کرد: در این بین حفظ ارزش‌های ملی و اسلامی در پوشش بانوان و آموزش نیروهای متخصص و توانمند در زمینه پوشاک برای ما از اهمیت بسزایی برخوردار است و امیدواریم بتوانیم نقش خود را در مسیر بالابردن توان علمی و عملی برای همکاری و آموزش به تمامی رشته ها به کار بندیم.

رشیدی افزود: ایجاد ارتباط بین اصناف و همچنین اتصال میان طراحان و تولیدکنندگان از دیگر برنامه‌های ما است و امید است روزی بتوانیم به درآمد رسیدن حداقل ماهی پنج میلیون تومان در منزل را از مسیر هنر ارزشمند طراحی و دوخت شاهد باشیم.

او با تأکید بر لزوم حمایت از بانوان بدسرپرست و بی سرپرست و سرپرست خانوار به وسیله کارآفرینی اذعان داشت: کشف استعدادها و حمایت از آن‌ها در درآمدزایی می‌تواند به راه اندازی کارخانه های نساجی و ورشکسته منجر شود.