به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، سید محمد مجتبی حسینی معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سیزدهمین جلسه شورای سیاست‌گذاری هشتمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر که صبح روز شنبه 13 بهمن به ریاست حمید قبادی دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور و با حضور اعضای شورای سیاست‌گذاری در سالن جلسات معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، ضمن توجه به ارائه گزارش عملکرد اعضای شورای سیاست‌گذاری هشتمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر در این جلسه، گفت: تلاش همه اعضای شورای سیاست‌گذاری جشنواره هشتم، همه نشان‌دهنده این نکته مهم است که همه اعضا بر پیمان نانوشته این رویداد بزرگ ملی و فرهنگی کشور محکم و استوار بوده و کار را به نحو احسن پیش برده‌اند، به طوری که امروز جشنواره مد و لباس فجر از هفت خان گذشته و بر بال شکوفایی نشسته است.

وی با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های مهم در بستر جغرافیایی و تاریخی کشور، تنوع و تشخص نقوش و رنگ‌ها در خلق آثار هنری بوده است، افزود: ایرانیان حتی در هنرهایی که پالت رنگی بسیار محدودی داشته و یا تنوع اندکی داشته است، توانسته‌اند در طول دوره‌های تاریخی با همان دست‌مایه‌ها، تنوع و تکثر فوق‌العاده و خلاقیت بی‌نظیر به منصه ظهور برسانند.

حسینی به دوران مختلف تاریخی و هنری ایرانیان در هنر تذهیب اشاره کرد و اظهار داشت: میان هنر تذهیب در دوران صفویه، تیموریان، زندیه و قاجاریه تفاوت‌های بسیاری وجود دارد و کسی که کوچک‌ترین آشنایی با تاریخ و نقوش ایران داشته باشد از تماشای پالت رنگی محدود و نقش‌مایه‌ها می‌تواند دوره تاریخی را تشخیص دهد و تشخص زمان را به رسمیت نشان دهد. این ویژگی در جغرافیای ایران و در تنوعی که بین اقلیم اقوام مختلف بوده است، قابل مشاهده است، این موضوع یک ثروت بی‌پایان و گنجینه‌ای نایاب است که در اختیار ایرانیان قرار دارد.

وی با بیان اینکه امروزه هنر سنتی می‌تواند به نگاه امروزی پیوند خورد و راه خودش را در بستر زمان باز کند، خاطرنشان کرد: اگر نقش‌مایه‌های ایران به درستی شناخته شوند منبع الهام و مستر آفرینش هنرمندان خواهد بود و هنر ایرانی را به اقیانوسی پیوند می‌زند که هرچقدر از سرچشمه شیرین هنر آن نوشیده شود تمامی نخواهد داشت. نقش مکران یکی از حوزه‌های فرهنگی و هنری است که کمتر به آن پرداخته شده است و توجه به این منطقه استراتژیک در جشنواره هشتم مد و لباس جای تقدیر دارد. موضوع نقش‌مایه‌های اقلیمی، قومی و تاریخی می‌تواند به‌عنوان دست‌مایه‌های هنرمندان طراح لباس به رسمیت شناخته شود.

حسینی خاطرنشان کرد: افزوده شدن بخش علمی و پژوهشی به هشتمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر در کنار بخش صنعت بسیار کار ارزشمندی است و این پیوند به ایجاد ارتباط، گفت‌وگو و هم‌افزایی و توسعه جامعه مخاطبان کمک شایانی می‌کند و برای استمرار یک رویداد فرهنگی مانند جشنواره مد و لباس فجر نیازمند ایجاد گفتمان اجتماعی هستیم.

هر یک از اعضای شورای سیاست‌گذاری هشتمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر گزارشی از عملکرد خود را در حضور معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور ارائه دادند و در خاتمه جلسه نیز حکم انتصاب صدیقه پاک‌بین عضو هیئت علمی دانشگاه الزهرا به دبیری هشتمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر به ایشان اهدا شد.

سیزدهمین جلسه شورای سیاست‌گذاری هشتمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر، صبح روز شنبه 13 بهمن‌ماه به ریاست حمید قبادی دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور و با حضور اعضای شورای سیاست‌گذاری در سالن جلسات معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

هشتمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر، با شعار "خوشا مکران و نقش بی‌مثالش" ٢٦بهمن تا ٢ اسفند از ساعت ١٠صبح تا ٨ شب در مجتمع نمایشگاهی "بوستان گفتگو" برگزار می‌شود.