به گزارش هنرآنلاین، وحید ملک، مدیر و موسس مجموعه گالری‌هاى آرت ‌سنتر  درباره حضور این گالری در بخش "چهارسوی هنر" گفت: همان‌طور که در اکسپوهای هنری دنیا شاهد هستیم، امسال در جشنواره تجسمی فجر هر گالری به شکل مستقل و با دیدگاه شخصی خود در جشنواره حضور دارد، بنابراین آثاری که در هر غرفه نمایش داده می‌شود، بیانگر هویت هر گالری و رویکرد مدیریت هنری آن گالری است. هر گالری از زاویه دید خود به هنر تجسمی نگاه می‌کند و برگزیده‌اى از هنرمندان با آثار مختلف را انتخاب می‌کند و این موضوع سبب می‌شود فضای متفاوتی با رویکرد گالرى‌هاى متعدد در این رویداد ایجاد شود که باعث می‌شود مخاطبان با هویت‌های مختلف، نحوه ارائه و تنوع در آثار هنری روبرو شوند.

وی ادامه داد: انتخاب هنرمندان و نوع آثاری که در جشنواره به نمایش درمی‌آید به سیاست‌گذاری هر گالری برمی‌گردد. ممکن است یک گالری تعداد کمتری هنرمند و یا دیگری تعداد زیادی هنرمند را به جشنواره بیاورد. آرت‌سنتر در همه دوره فعالیت خود بر روی سه نسل از هنرمندان کار کرده و علاوه بر پیشکسوتان هنر (نسل اول)، آثار نسل دو و جوانان و هنرمندان آوانگارد را نیز به نمایش گذاشته است. امسال هم مجموعه گالری‌هاى آرت‌‌سنتر شامل نگارخانه پاسارگاد، نگارخانه ملک و خانه هنر تهران در جشنواره هنرهای تجسمی فجر با مرورى بر آثار سه نسل حاضر هستند و در هر کدام از آن‌ها آثار یک نسل از هنرمندان به نمایش درمی‌آید.

ملک بیان کرد: حضور گالری‌ها در جشنواره هنرهای تجسمی فجر یک حس همکاری و کارگروهی میان آن‌ها ایجاد می‌کند که می‌تواند در جشنواره نیز تأثیرگذار باشد. به نظر من امسال در جشنواره فجر با حضور گالری‌ها اتفاقات مثبتی رخ می‌دهد.  امسال گالری‌ها علاوه بر نمایش، به فروش آثار هم می‌پردازند و این اتفاق بسیار خوبی است، چون در جشنواره تحرک ایجاد می‌کند. زمان آن رسیده است که بخش فروش در جشنواره تجسمی فجر وجود داشته باشد چون یکی از عوامل سنجش عملکرد هر رویداد می‌تواند بازده مالی آن باشد. بنابراین فروش آثار هنری در گالری‌های حاضر در جشنواره یک معیار اندازه‌گیری برای عملکرد جشنواره است.

وی ادامه داد: تمام اتفاقاتی که در حوزه تجسمی رخ می‌دهد باید به اقتصاد هنر کمک کند چون در نهایت رشد اقتصاد هنر باعث رشد کمی و کیفی هنر می‌شود. فرهنگ‌سازى خرید آثار هنرى یکى از رسالت‌هاى آرت‌سنتر است، زیرا این موضوع نه تنها یکى از عوامل مهم رشد هنرهاى تجسمى است بلکه در راستاى منافع هنرمندان و خریداران هنر وکلیه عوامل مرتبط بوده و سرمایه‌گذارى بسیار درست و مطلوبی است. وظیفه ما گالرى‌ها مشاوره حرفه‌اى دادن به مخاطبین و علاقه‌مندان آثار هنرى در راستاى انتخاب‌هاى صحیح در زمان‌هاى مناسب است.

مدیر گالری های آرت سنتر اظهار کرد: انتخاب باغ‌موزه قصر برای حضور گالری‌ها، اقدام مناسبی است، زیرا این مکان دارای فضای بسیار جذابى است که استفاده از آن باعث ایجاد تنوع برای مخاطبان می‌شود. ممکن است بسیاری از مخاطبان آثار هنری این فضای زیبا را تابه‌حال ندیده باشند اما در این جشنواره فرصت می‌کنند که در کنار تماشای آثار هنری، یک فضای زیبا و مفرح را نیز ببینند.

‎ ‎یازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر با دبیری ابراهیم حقیقی تا پانزدهم اسفند ‌برپاست. در این ‌‌جشنواره سید امیر سقراطی دبیری هنری و محسن سلیمانی ‌دبیری ‌اجرایی را ‌عهده دار ‌هستند.‌