سرویس استان‌های هنرآنلاین: در متن این پیام آمده است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

بنام خالق تصویر، بنام خالق صدا، بنام خالق این خلق، نگاره و صوت، بنام آن که خلق کرد از نور، صدا و تصویری...

بشر بسان خالق خویش، در پی خلق بوده است و در این رهگذر، از نگاره بر سنگ، تا پویانمایی بر گِل، نمایشی ساخت، تا به امروز رسید که نمایش‌ها و مستندات خویش را با نور و صدا، برای همیشه تاریخ ماندگار می‌کند و این روند ادامه دارد و هر روز راهی جدید را برای مستند کردن و ساختن اختراع می‌سازد.

بشر در رهگذر هنر خویش، از نگاره‌های پویا، و نمایش‌های خویش، داستان‌ها ساخت و این ایده‌های ذهنی که تصویر می‌شد هر کدام راهی نو را در زمینه‌های علمی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و ... باز کرد تا پیشرفت بشر را در تاریخ خویش سرعتی بیش از پیش سازد.

در میان اقسام مختلف هنر، هنر هفتم یا همان هنر اغواگر و پرطرفدار "سینما" که امروزه یکی از عمومی‌ترین و محبوب‌ترین تولیدات هنری را ارائه می‌کند، از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. این جایگاه ویژه، هم به سبب کثرت رجوع و طرفداری عمومی از آن و هم به دلیل میزان اثرگذاری آن در مقایسه با دیگر اقسام هنر، به سینما اختصاص یافته است.

سینما یک رسانه چند وجهی است که در دهه‌های اخیر با در اختیار گرفتن تکنولوژی، به هنری فوق مدرن تبدیل شده که در کنار محتوا، فرم و تکنیکی برای انتقال و البته القای پیام و مقصود خود به خدمت می‌گیرد، به صنعتی تأثیر گزار نیز تبدیل شده است.

در این چهل‌سالگی انقلاب شکوهمند اسلامی، مفتخریم که در راستای ارتقای این صنعت هنر، میزبان سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر با عنوان هجدهمین جشنواره فیلم فجر شیراز باشیم.

امیدواریم که در سال‌های آتی نیز بتوانیم خدمت‌گزاری صدیق در راستای اعتلای فرهنگ و هنر باشیم.

صابر سهرابی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس

 

هجدهمین جشنواره فیلم فجر از ١١ تا ٢٢ بهمن در شیراز برگزار می‌شود و بیست فیلم اکران خواهد شد.

 

الهه بهرامی