سرویس استان‌های هنرآنلاین: محمود صالحی متولد ۱۶ فروردین ۱۳۶۷  آمل است. وی آموزش آواز را از ۱۵ سالگی نزد مرحوم اخلاقی آغاز کرده و سپس نزد عسگری آقاجانیان به فراگیری ردیف آواز ایرانی پرداخت. همچنین در ادامه مسیر هنری خویش از محضر حسین علیشاپور، محمدرضا لطفی و علی اصغر شاهزیدی نیز بهره فراوان برد. حاصل سال‌ها فعالیت اجرایی ایشان، همکاری با گروه‌های مختلف در سراسر ایران، از جمله گروه‌های: هونیاک، شمسا، بامداد مشهد، سعدی، ایرانی، میراث، شورانگیز گرگان، مهربانگ، ویشار، نیستان، ارکستر هنرآوران، شروند، بانگ نو، هیرکان و  همچنین اجرای کنسرت‌هایی در کشورهای بلغارستان، آذربایجان و تاجیکستان بوده است. صالحی در سال ۱۳۹۲ و در هفتمین دوره جشنواره ملی موسیقی جوان در بخش آواز به مقام نخست و همچنین در بخش رقابتی بیست و نهمین دوره جشنواره موسیقی فجر به مقام دوم دست یافت. این هنرمند جوان آملی در آلبوم‌های نو بانگ و ساز و آواز از انجمن موسیقی ایران و نیز  رها در باد از آرش احمدی نسب توسط نشر نوفه هنرنمایی کرده است.

صالحی راجع به حضور خود در جشنواره سی و چهارم موسیقی فجر گفت: حتماً مستحضر هستید، در چند سال گذشته و در اواخر تابستان جشنواره‌ای تحت عنوان جشنواره موسیقی جوان برگزار می‌شود که جناب هومان اسعدی از دوره هفتم این جشنواره دبیری آن  را بر عهده گرفتند. از زمان حضور ایشان به عنوان دبیر و همچنین تغییرات مدیریتی که در انجمن موسیقی ایران اتفاق افتاد، جشنواره موسیقی جوان هر سال ابعاد گسترده‌تری پیدا کرده و حضور استادان تراز اول موسیقی کشور در رشته‌های مختلف به عنوان داوران جشنواره پررنگ‌تر شده است. در راستای همین فعالیت‌ها، از حدود سه سال قبل جناب اسعدی با همراهی انجمن موسیقی ایران تصمیم گرفتند برای حمایت و تشویق برگزیدگان جوان جشنواره شرایطی را فراهم کنند تا با تشکیل گروهی تحت همین عنوان، هر سال اجرایی را در جشنواره موسیقی فجر به آن‌ها اختصاص دهند.

خواننده جوان آملی ادامه داد: امسال هم مانند دو سال گذشته این گروه از تعدادی برگزیدگان جشنواره تشکیل شد و در اواسط آذرماه از طرف انجمن موسیقی ایران با بنده جهت همکاری با این گروه تماس گرفته شد. البته بنده در دوره‌های بیست نهم و سی و دوم جشنواره موسیقی فجر هم به همراه گروه‌های دیگری حضور داشتم.

وی  نگاه خود به چنین حضوری را به عنوان یکی از نمایندگان هنر آمل این‌گونه شرح داد: جشنواره موسیقی فجر بعد از سی و سه دوره‌ای که برگزار شده، به مهم‌ترین رویداد موسیقایی سالانه کشور تبدیل شده است. هرچند که هر سال با تغییر مدیریتی، دچار تغییرات اجرایی فراوانی نیز شده است. به هر حال به دلیل تمرکز اغلب اتفاقات فرهنگی در مرکز کشور و دیده نشدن و امکانات کمتر هنرمندان شهرستانی برای اجرا، جشنواره موسیقی فجر امکان بسیار خوبی برای فعالیت خواهد بود.

این آواز خوان جوان راجع به تأثیر حضور در جشنواره فجر جهت ادامه روند کار خود اظهار داشت: بنده طی سال‌های گذشته بارها افتخار همکاری با استادان گران‌قدر عرصه موسیقی همچون: مجید درخشانی، جواد بطحایی، کیوان ساکت، پژمان طاهری، پیمان سلطانی، سیامک آقایی و بزرگان دیگری را داشتم که هر کدام از این اجراها تجربه‌های گران‌بهایی برای یک جوان شهرستانی محسوب می‌شود.

او افزود: حضور در جشنواره موسیقی فجر برای سومین مرتبه هم تجربه بسیار ارزشمندی است که امیدوارم بنده را در ادامه مسیری که انتخاب کرده‌ام مصمم‌تر کرده و بتوانم قدم کوچکی در راه گسترش و اعتلای فرهنگ و هنر ایرانی بردارم.