به گزارش هنرآنلاین، کتاب "طلوع روز چهارم" تازه‌ترین اثر منتشر شده از فاطمه سلیمانی‌ازندریانی است. داستانی روایی که به شرح ماجرای شکافته شدن دیوار کعبه برای ورود مادر جلیل‌القدر امیر‌المومنین علی(ع) به درون آن در زمان ولادت ایشان و در ادامه حضور چهار بانوی پاکدامن آسمانی بر بالین او برای کمک به این ولادت خجسته می‌پردازد.

این داستان همانند سایر آثار سلیمانی‌ازندریانی در این ژانر، از داستانی بکر و کمتر پرداخته شده بهره می‌برد که نخستین برگ برنده او برای جلب نظر مخاطبانش به شمار می‌رود و در ادامه شیوه روایت نویسنده است که توانسته با ابداعات او این اثر داستانی را به روایتی مانا و خواندنی مبدل کند.

سلیمانی‌ازندریانی روایت خود را با شرح بی‌تابی و درد فاطمه بنت اسد در لحظات ولادت امام علی(ع) آغاز می‌کند. از دردی که او را به دامان کعبه و خدای او کشانده و جاهلانی که دوست ندارند او را در چنین جایگاهی ببینند. داستان اما در همان فصل نخست به نقطه اوجی شامل ورود او به کعبه می‌انجامد و در آن‌جا شرح دیدار و تسکینی که آن بانوان پاکدامن به وی برای این ولادت خجسته می‌دهند، اتفاق می‌افتد.

او در ادامه، شرح این کمک را در قالب روایتی از زندگی و شخصیت هر یک از بانوان و نوع حضور آن‌ها در این رویداد تکمیل می‌کند.

 سلیمانی‌ازندریانی پیش از این مجموعه داستان "خاکستری یک کابوس"، "به سپیدی یک رویا" و "یک خوشه انگور سرخ" را منتشر کرده است. او به دلیل نگارش رمان "به سپیدی یک رویا" به عنوان نامزدی جایزه ادبی پروین اعتصامی نیز دست پیدا کرده است.

کتاب نیستان رمان "طلوع روز چهارم" را در 316 صفحه و با قیمت 45 هزار تومان منتشر کرده است.

"هزار مزار ایران" بررسی می‌شود

مجموعه کتاب‌های "هزار مزار ایران" ۱۰ بهمن‌ماه، در سرای اهل قلم معرفی و بررسی خواهدشد.

نشست بررسی مجموعه کتاب‌های "هزار مزار ایران"، چهارشنبه ۱۰ بهمن‌ماه با حضور محمدمهدی فقیه‌بحرالعلوم مولف کتاب، سعید طاوسی مسرور و بشیر سلیمی پژوهشگران تاریخ اسلام، برگزار می‌شود.

مجموعه کتاب‌های "هزار مزار ایران"، با هدف معرفی بقاع متبرکه، اماکن زیارتی و مقدس استان‌های مختلف ایران از سوی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی با همکاری ستاد بقاع متبرکه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور منتشر شده است.

علاقه‌مندان برای حضور در این نشست می‌توانند چهارشنبه ۱۰ بهمن‌ماه ساعت ۱۶ به سرای اهل قلم واقع در خیابان فلسطین جنوبی، کوچه خواجه نصیر، پلاک دو مراجعه کنند.