سرویس سینمایی هنرآنلاین: مسعود ردایی تهیه‌کننده فیلم سینمایی "سال دوم دانشکده من" به کارگردانی رسول صدرعاملی است که قرار است در نخستین روز جشنواره در پردیس ملت به روی پرده سینما برود.

علی مصفا، بابک حمیدیان، شقایق فراهانی، ویشکا آسایش، افشین هاشمی، پدرام شریفی، نیلوفر خوش خلق، شیوا خسرومهر، مریم بوبانی بازیگران این فیلم سینمایی هستند. پیش از این قرار بود این فیلم در تابستان امسال اکران شود که در نهایت تصمیم سازندگان برآن شد تا این فیلم در جشنواره اولین رونمایی خود را پشت سر بگذارد.

ردایی در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره فضای رقابتی سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر گفت: امسال در بخش مسابقه سینمای ایران، 22 فیلم از سوی هیئت انتخاب برگزیده شدند و قاعدتا همه این 22 فیلم توسط کارشناسانی که تخصص لازم را داشتند، بررسی شده‌اند و خصوصیات قابل قبولی در این فیلم‌ها دیده شده است که در این بخش به نمایش در می‌آیند. "سال دوم دانشکده من" فیلمنامه خوبی دارد و کار تولید و تهیه آن نیز بسیار سخت بود. فیلم در بخش اجرا و بازیگری نیز  کیفیت قابل قبولی دارد.

سال دوم دانشکده من

ردایی ادامه داد: موضوع فیلم درباره تعدادی دانشجوی دختر است که به یک سفر تحصیلی و تفریحی می‌روند و آنجا اتفاقاتی رقم می‌خورد که داستان را پیش می‌برد.

تهیه کننده فیلم "سه بیگانه" درباره نحوه انتخاب بازیگران فیلم نیز توضیح داد: انتخاب بازیگران این فیلم بیشتر براساس فراخوانی بود که در موسسات آموزشی داشتیم و افرادی در این راه کمکمان کردند. در مرحله اول 900 نفر شرکت کردند و پانته‌آ پناهی‌ها مسئولیت تست و تمرین آن‌ها را برعهده داشت که در نهایت 22 نفر انتخاب شدند. دو نفر بازیگر اصلی هستند و باقی بازیگران فرعی این فیلم را تشکیل می‌دهند. در کنار این افراد که برای اولین بار است جلوی دوربین سینما قرار می‌گیرند بازیگران حرفه‌ای حضور دارند که بسیار کمک کردند تا این دوستان جوان بتوانند کارشان را به درستی انجام دهند.

وی با اشاره به تازه کار بودن بازیگران درباره روند فیلمبرداری گفت: قطعا وقتی 22 بازیگر تازه کار برای اولین بار در مقابل دوربین سینما قرار می‌گیرند روند کار کندتر و با تمرین بیشتر است و اداره امور و تمرین کردن با آن‌ها روند روزهای فیلمبرداری را بیشتر می‌کند ولی این کندی کار به دلیل بهتر شدن کار بود و ما در نهایت با 84 جلسه فیلمبرداری کار را به پایان رساندیم.

سال دوم دانشکده من

 ردایی درباره بودجه فیلم نیز اظهار کرد: بودجه فیلم توسط من و آقای صدرعاملی تامین شد. امروز در سینما بودجه از یک مبنایی برخوردار است و از 3 میلیارد تومان شروع می‌شود. با توجه به شرایطی که داشتیم و تعدد لوکیشن‌های بین تهران، اصفهان و شهرهای اطراف تلاش کردیم که بهینه کار کنیم.

وی همچنین درباره روند قصه این فیلم و ادامه دغدغه‌های رسول صدرعاملی نیز بیان کرد: فیلمنامه این فیلم را پرویز شهبازی نوشته است و خودش نیز امسال در جشنواره فیلم فجر با فیلم "طلا" حضور دارد. هم او و هم رسول صدرعاملی دغدغه جوانان و مسائل اجتماعی آن‌ها را دارند و این فیلم نیز در راستای کارهای قبلی این کارگردان است.

این تهیه کننده در خاتمه درباره جشنواره فیلم فجر و همزمانی آن با چهلمین سال انقلاب و متفاوت بودن این دوره گفت: جشنواره فیلم فجر امسال در چهلمین سال انقلاب اسلامی در حالی برگزار می‌شود که فیلم‌هایی در ژانرها و موضوعات مختلف داریم. ضمن این که در جشنواره امسال آثاری از کارگردان‌های جوان که فیلم اولی هستند و کارگردان‌های قدیمی‌ترداریم که نوید یک جشنواره خوب را می‌دهند. ضمن این که طبق صحبت‌های دکتر داروغه‌زاده دبیر جشنواره، امسال آثار از تنوع خوبی برخوردارند و فکر می‌کنم با توجه به این قضایا یک جشنواره رقابتی خوب پیش روی همه باشد.