سرویس تئاتر هنرآنلاین: نمایش "شهر تنهایی من" نوشته نوشین تبریزی به کارگردانی حسن عسگری از 7 بهمن ماه ساعت 20:15 در خانه نمایش اداره برنامه‌های تئاتر روی صحنه است و بازیگران آن محسن علیمحمدی، نجمه صفایی، مینو ملکی و حسن عسگری هستند.

حسن عسگری از بازیگران تئاتر است که نخستین تجربه کارگردانی صحنه‌ای را با نمایش "شهر تنهایی من" پشت سر می‌گذارد، او در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره انتخاب و اجرای این نمایشنامه که نوشته نوشین تبریزی است، گفت: مدت‌ها به دنبال انتخاب نمایشنامه‌ای با تعداد شخصیت‌های کم، مناسب به منظور اجرا در سالن‌های کوچک و در راستای چارچوب‌ها و دغدغه‌های ذهنی‌ام به منظور اجرا بودم تا اینکه نمایشنامه "شهر تنهایی من" در زمانی‌که با خانم تبریزی در نمایش "آمیز قلمدون" همبازی بودم توسط ایشان به من معرفی شد و تصمیم به اجرای این اثر نمایشی گرفتم.

او در ادامه درباره موضوع و مضمون این نمایش اضافه کرد: برخی روابط‌ اعم از روابط میان زوجین، دوستان، فرزندان و والدین در جامعه دچار بیماری شده است که در نهایت منجر به انزوای فردی در جامعه، خانواده و زندگی مشترک انسان‌ها می‌شود.  موضوع و مضمون این نمایش در راستای این تعریف است اما بیس و پایه اصلی آن درباره خیانت میان زن و شوهر است و انزوایی که انسان‌ها در جامعه مدرنیته و آوانگارد به آن سوق داده می‌شوند. این مضامین همواره دغدغه من بوده است و از این روی تصمیم به اجرای این نمایشنامه گرفتم.

عسگری با بیان اینکه "شهر تنهایی من" اقتباسی از "خانه عروسک" هنریک ایبسن است، داستان این نمایش را اینگونه توضیح داد: این اثر داستان زوج جوانی را روایت می‌کند که در مرحله‌ای از زندگی گرفتار پنهان کاری‌ها و دروغ‌های گذشته خود شده‌اند و با دخالت افرادی، چالش‌هایی جدید زندگی آنان را دچار بحران کرده است. 

این کارگردان ضمن اشاره به اینکه کاملاً وفادار به متن اصلی نمایشنامه را روی صحنه آورده‌ام، خاطرنشان کرد: تنها ایده‌های کارگردانی به کار اضافه شده است، اشعاری در میان نمایشنامه‌های خانم تبریزی است که امضا ایشان در آثارشان محسوب می‌شود. به منظور اجرایی کردن این اشعار به درون شهر و میان افراد جامعه رفتم و از خانم‌هایی خواستم تا این اشعار را بخوانند و صدای‌شان را ضبط کنم. اشعار خوانده شده و به صورت نریشن در طول نمایش پخش می‌شود.

او درباره سبک و فضای اجرایی این نمایش یادآور شد: "شهر تنهایی من" کاملاً رئال اجرا می‌شود. اما طراحی صحنه نمایش با توجه به چند اجرایی بودن سالن نمایش مینی‌مال و به صورت نمادین و رئال است. یک پنجره، صندلی راک، سه لته در بک، یک مبل در وسط و پله‌هایی در گوشه صحنه دیده می‌شود.

عسگری درباره فضای موسیقی این اثر نمایشی گفت: یک قطعه موسیقی در نمایش به صورت پلی‌بک پخش می‌شود که انتخابی است. این موسیقی به گونه‌ای انتخاب شده که هر کس را به یاد خاطره‌ای مشترک می‌‌اندازد و متناسب با ریتم نمایش است.

او در پایان ضمن بیان اینکه تمرینات این نمایش یک ماه به طول انجامید، اظهار کرد: توصیه می‌کنم تا کسانی که دچار انزوا و تنهایی در جامعه هستند هر چند که این اتفاق‌ این روزها مد شده و بسیاری را درگیر کرده است، به تماشای این نمایش بنشینند. "شهرهای تنهایی من" راهکارهایی را به مخاطب ارائه می‌کند اما آن را تکلیف نکرده و تصمیم‌گیری را به تماشاگر محول می‌کند.  

دیگر عوامل این نمایش عبارتند از: طراح پوستر بروشور: محمد وفایی، طراح صحنه و تیزر: حسن عسگری، طراح لباس: نگین احسانی، دستیار کارگردان: حمیدرضا ژاله، مدیران صحنه: رضا جلالوند و نسرین درویشی، ساخت تیزر: مرتضی برزگرزادگان و اریک قاراسمیان، روابط عمومی و تبلیغات مجازی: هادی پدرام، ساخت دکور: محمد عسگری و عکاس: فرتاش شیرازی و وحید بامداد.

علاقمندان می‌توانند به منظور تماشای نماش "شهر تنهایی من" به سایت تیوال مراجعه کنند.