سرویس مد و لباس هنرآنلاین: جلسات توزیع پارچه توسط کارگروه بررسی و پیگیری تأمین مواد اولیه پوشاک مدتی است که برگزار می‌شود و این کارگروه در راستای تأمین مواد اولیه نساجی و پوشاک، گام‌های مؤثری را برداشته است.

طی هفته گذشته، چهارمین مرحله توزیع پارچه توسط کارگروه پوشاک با حضور ابراهیم درستی نماینده وزیر صنعت، معدن و تجارت، شیرازی رئیس اتحادیه پوشاک تهران، بهارلو دبیر اجرایی جامعه انجمن اسلامی بازار، عضو هیئت مدیره اتحادیه صنف سراجان و توکلی دبیر کارگروه در دفتر کارگروه برگزار شد. در این دوره که پارچه جین به رنگ‌های آبی و مشکی با متراژ ۳۰۰ هزار متر در بین تولیدکنندگان توزیع شد، تولیدکنندگان از سراسر تهران برای تولید لباس‌های جین (پیراهن-شلوار-کت) به‌اندازه میزان حواله صادرشده مبادرت به تحویل حواله و تولید و توزیع آن در شهر کردند.

ابوالقاسم شیرازی رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک در رابطه با فعالیت کارگروه اذعان داشت: یکی از بهترین اقداماتی که وزارت صنعت، سازمان صنعت و با حمایت‌های بی‌دریغ آقای درستی نایب رئیس اتاق تهران انجام داد تشکیل کارگروه مواد اولیه پوشاک بود. این عمل در پی مشارکت اتحادیه‌های خیاطان، پیراهن‌دوزان، پوشاک، چرم، سراجان و… انجام شد که در فراوانی مواد اولیه و به نسبت تولید داخلی که از منویات رهبر و ملت عزیزمان مبنی بر تمرکز بر تولید داخلی است، نقش بسزایی داشته و در بازار کاملاً محرز است.

محمد توکلی دبیر کارگروه نیز دراین‌باره بیان کرد: این کارگروه را بسیاری از مراکز از جمله جامعه انجمن اسلامی بازار حمایت کردند، ضمن اینکه اتحادیه‌های صنوف مرتبط با پارچه پوشاک، پیراهن‌دوزان، چرم‌فروشان، خیاطان، سراجان، کسبه، تولیدکننده و فروشنده با همراهی با کارگروه سهمی از موفقیت این کار را بر دوش دارند.

به گفته توکلی، قبل از توزیع، کارگروه، میزان، نوع و زمان توزیع پارچه را به اتحادیه‌ها اعلام و اتحادیه نیز از طریق پیامک به اعضاء اطلاع‌رسانی می‌کند و به وقت توزیع، افراد با مدارک مورد نیاز به دفتر کارگروه مراجعه و اقدام به تحویل حواله‌های خود می‌کنند. کارگروه تنها نظارت بر توزیع را دارد و هیچ‌گونه کار مالی نه بر عهده دارد و نه انجام می‌دهد. امیدواریم همان‌طور که در دورهای قبلی شاهد بودیم در این دور نیز شاهد شکسته شدن قیمت‌ها در بازار باشیم.

توکلی تصریح کرد: زیرساخت‌های مناسبی برای تشکیل این کارگروه تهیه شد و اکنون شاهد ایجاد اتاقی شیشه‌ای در سطح بازار در زمینه تهیه و توزیع مواد اولیه هستیم. نخستین کارخانه ایرانی اقدام به همکاری با این کارگروه و توزیع محصولات خود کرد و اکنون به دنبال این هستیم تا سایر کارخانه‌داران نساجی ایران نیز در همکاری با این کارگروه به توزیع محصولات خود بپردازند. به‌طور حتم باید با همکاری کارخانه‌داران ایرانی، پای دلالان را از بازار کوتاه کرد تا کالاهای آن‌ها از تولید مستقیم به مصرف ارائه شود.

توکلی ضمن اعلام خبر ورود بیش از ۶۰۰ هزار متر پارچه نیز از سوی احتکارکنندگان به بازار، اذعان داشت: این محتکران پارچه‌ها را از ۲۰ روز گذشته خریده و انبار کرده بودند تا شب عید با ۳۰ درصد افزایش قیمت به تولیدکنندگان بفروشند.