به گزارش هنرآنلاین، سیدمجتبی حسینی؛ معاون امور هنری و محمود نیلی احمدآبادی؛ رییس دانشگاه تهران درباره همکاری برای ایجاد زمینه‌ها و فرصت‌های هنری گفت و گو کردند. در این دیدار مجید سرسنگی؛ معاون فرهنگی دانشگاه تهران و شاهین حیدری؛ رییس دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران، حضور داشتند.

سیدمجتبی حسینی؛ معاون امور هنری در این نشست گفت: خانواده هنرمندان بزرگ و گسترده شده است و این سرمایه انسانی در زمینه هنر می‌تواند فرصت یا تهدید باشد. تاکنون آموزش هنر بیشتر مهارت محور بوده درحالی که مهارت و معرفت توأمان در هنر می‌تواند به آثار هنری ماندگار منجر شود.

حسینی با تأکید بر ضرورت نگاه ملی و فرآیندی در هنر گفت: جریان هنر یک فرآیند است که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در انتهای این فرآیند با هنرمندان ارتباط و تعامل دارد اما دانشگاه‌ها در مسیر این فرآیند می‌توانند نقش مؤثری در هنر داشته باشند و اگر به جای منافع دستگاهی و بخشی، منافع ملی مورد توجه قرار گیرد، می‌توان زمینه‌هایی را برای هنر فراهم کرد. امروز بسیاری از فارغ‌التحصیلان هنر در زمینه هنر مشغول به کار نشده‌اند و اگر نگاه فرآیندی داشته باشیم و آموزش، اشتغال، ضرورت‌های حرفه‌ای، جشنواره‌‌ها و ... همه در یک فرآیند مرتبط دیده و بررسی شود، بخشی از مسایل و آسیب‌ها کاهش می‌یابد.

شاهین حیدری؛ رییس دانشکده هنرهای زیبا نیز در این جلسه گفت: به منظور استفاده از ظرفیت‌ها و هم‌افزایی، تعامل و همکاری‌هایی را با فرهنگستان هنر و معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برنامه ریزی می‌کنیم.

محمود نیلی احمدآبادی؛ رییس دانشگاه تهران نیز در این نشست گفت: شروع هر تغیری از تغییرات آموزشی رخ می‌دهد و دانشگاه تهران به دلیل جامع بودن می‌تواند تغییراتی را براساس ضرورت‌ها انجام دهد. ایجاد مرکز نوآوری دانشگاه تهران از برنامه‌های این دانشگاه است تا فرصتی برای ارائه تحقق ایده‌های دانشجویان فراهم شود.