به گزارش هنرآنلاین، عصر روز گذشته هفتمین دوسالانه ملى هنرهاى تجسمى با حضور دکتر فاضل نظرى، مدیرعامل کانون پرورش فکرى، محمدرضا زمردیان، معاون فرهنگى کانون، هیات داوران دوسالانه ملى آفرینش و جمعى از مدیران و مربیان کانون پرورش فکرى سراسر کشور آغاز به کار کرد.

در این مراسم سودابه امینى، دبیر هفتمین دوسالانه ملى آفرینش با اشاره به دستاوردهاى این دوسالانه یادآور شد: کودکان و نوجوانان ما برای بیان اندیشه و احساس خود نیازمند آموختن زبان هنر هستند و برگزارى هفتمین دوسالانه هنرهاى تجسمى آفرینش بهانه‌ای شد برای دست یافتن به این مهم.

وى افزود: بر این اساس بسترى فراهم شد تا اعضاى کانون پرورش فکرى از ٤ تا ١٨ سال با زبان هنر و با الگو قراردادن شعار "خوب زندگى کردن" به بیان اندیشه و احساس خود و آفرینش زیبایى  بپردازند. آنچه در این نمایشگاه به اجرا گذاشته شده حاصل تلاش و کوشش کودکان و نوجوانان سراسر کشور است؛ تمرین بیان خویشتن با زبان هنرهاى تجسمى.

امینى در ادامه خاطرنشان کرد: روز نهم دى ماه ١٥ داور منتخب در ٥ رشته نقاشى، عکاسى، خوشنویسى، سفالگرى و هنرهاى بومى و سنتى از میان قریب به ٣ هزار اثر رسیده، ٣٠١ اثر  را در سه رتبه برگزیده، شایسته تقدیر و دیپلم افتخار انتخاب کردند.

وى یادآور شد: در این دوره ١٢٨٩ اثر نقاشى، ٣٧٢ خوشنویسى، ٤٣٣ سفالگرى، ٤٠٢ عکس و ٤٠٠ هنردستى بومى و سنتى به دبیر خانه ارسال شد.

نمایشگاه آثار دوسالانه ملى هنرهاى تجسمی آفرینش از ۷ تا ٢٢ بهمن ماه در مرکز آفرینش‌های فرهنگى هنرى کانون پرورش فکرى کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب ، نگارخانه طاها به نمایش گذاشته مى‌شود و بازدید برای علاقمندان آزاد است.