به گزارش هنرآنلاین، نمایش "کلفت‌ها" به نویسندگی ژان ژنه و بازنویسی و کارگردانی دریا دریایی اجرای روز سه‌شنبه ۹ بهمن‌ماه خود را به هنرمندان، منتقدان و خبرنگاران عرصه تئاتر و سینما اختصاص داد. ترجمه این نمایش را که در سالن استاد انتظامی خانه هنرمندان اجرا می‌شود، مدیا کاشیگر بر عهده داشته است.

در خلاصه‌داستان "کلفت‌ها" آمده: "کِلر و سولانژ، دو خواهر و کلفت‌های خانم متمولی هستند. آن دو طی نقشه‌ای باعث دستگیری معشوقه خانم می‌شوند اما آقا ناگهان آزاد می‌شود و خواهران کلفت از ترسِ فاش‌شدن ماجرا، بازی تازه‌ای را آغاز می‌کنند".

زهرا مولایی، نیلوفر دهقان و دریا دریایی در این نمایش بازی می‌کنند.

گفتنی است نمایش "کلفت‌ها" تا روز ۱۸ بهمن‌ماه به اجراهای خود ادامه می‌دهد. علاقه‌مندان برای تماشای این نمایش می‌توانند هر روز غیر از شنبه‌ها، ساعت ۱۸ به تماشاخانه استاد انتظامی خانه هنرمندان مراجعه بکنند. سایت تیوال برای رزرو و تهیه بلیت در اختیار مخاطبان است.

 

"کمدی الهی جلد برزخ" در دوشنبه‌های نقد تئاتر

پس از اجرای نمایش "کمدی الهی؛ جلد برزخ" که در ساعت 18:30 در تالار ناظرزاده کرمانی تماشاخانه ایرانشهر به روی صحنه می‌رود، رضا آشفته، منتقد، نویسنده و پژوهشگر تئاتر به نقد این اثر خواهد پرداخت و با عوامل اجرا به گفت‌وگو خواهد نشست.

نمایش "کمدی الهی؛ جلد برزخ" که از روز سه‌شنبه ۲۵ دی‌ اجراهای خود را در سالن ناظرزاده‌کرمانی تماشاخانه ایرانشهر آغاز کرد، اقتباسی آزاد از "کمدی الهی" اثر دانته است.

در این نمایش مجید کشاورز، رضا دریایی و بهرام عباسی‌فرد ایفای نقش می‌کنند و تصاویری از فیلم‌های اما تورمن هنرپیشه هالیوودی نیز در نمایش پخش می‌شود.

ابراهیم پشت‌کوهی پیش از این "کمدی الهی؛ جلد دوزخ" را در سالن موزیکاتئاتر باکو (آذربایجان) روی صحنه برده بود.