سرویس معماری هنرآنلاین: دوره دوم کارگاه "خوانش تا نقد در عکاسی معماری" با همکاری مجموعه تاریخی کاخ گلستان و حمایت مرکز معماری اسلامی حوزه هنری برگزار می‌شود.

در این کارگاه سید جواد میریزدی، مدرس، مؤلف و عکاس معماری به عنوان سخنران و راهنما حضور  خواهد داشت.

برنامه‌های کارگاه در روز نخست عبارت‌ از بازدید و عکاسی از مجموعه فرهنگی- تاریخی کاخ گلستان خواهد بود.

همچنین در روز دوم نیز جلسه نقد و بررسی آثار هنرجویان انجام خواهد شد.

شایان ذکر است، کاخ موزه گلستان مجموعه‌ای از عمارت‌های شاهانه و بخش‌های باشکوه است که قدمتشان به دوره زندیه و قاجاریه بر می‌گردد. هم اکنون در این کاخ، ۱۲ بخش و موزه مختلف به چشم می‌خورد که به لحاظ تاریخی و معماری قابل توجه هستند. یکی از جالب‌ترین قسمت‌های کاخ موزه گلستان، بخش عکس‌خانه و مرکز اسناد تصویری است که بسیار منحصر به فرد است. یکی از جالب توجه ترین نکاتی که درباره عکس‌خانه کاخ گلستان باید بدانید، این است که این مجموعه عکس، دومین مخزن عکس و فیلم بزرگ دنیاست که درست بعد از مجموعه تصویری موزه بریتانیا قرار می‌گیرد!

در بخش عکس‌خانه که در واقع حوض خانه عمارت بادگیر قرار دارد، مجموعه‌ای از عکس‌های دوره قاجار و وسایل عکاسی به نمایش عموم درآمده‌اند. اغلب این عکس ها را ناصرالدین شاه، شاه علاقه‌مند به عکاسی گرفته و بر روی برخی از آن‌ها می‌توانید دست خط وی را تشخیص دهید. یکی از عکس‌های جذاب بخش عکس‌خانه، سلفی دست جمعی ناصرالدین شاه است که در آیینه کاخ گلستان به ثبت رسیده است. از این عکس می‌توان به عنوان یکی از نخستین سلفی های سلطنتی دنیا و یک سلفی ایرانی یاد کرد.

کارگاه خوانش تا نقد در عکاسی معماری چهارشنبه، ۲۴ و پنجشنبه، ۲۵ بهمن‌ماه از ساعت 9 الی 13 در مجموعه فرهنگی تاریخی کاخ گلستان، واقع در تهران، خیابان 15 خرداد، میدان ارگ برگزار می‌شود.

با توجه به ظرفیت محدود کارگاه، تکمیل فرم ثبت‌نام از طریق تماس با ادمین کانال تلگرام مرکز معماری اسلامی @irac_admin و  ارائه‌ی تصویر فیش واریزی به مبلغ ۵۵.۰۰۰ تومان و ارسال آن به ادمین کانال مرکز معماری اسلامی الزامی است.

همچنین به همراه داشتن کارت شناسایی (ترجیحاً کارت دانشجویی) الزامی است.

متقاضیان جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره 66487866  تماس گرفته و یا به سایت مرکز به نشانی WWW.IRAC.IR مراجعه کنند.