سرویس استان‌های هنرآنلاین: نمایش "رودوگونه" کاری از گروه هنری پویا، به نویسندگی و کارگردانی روح‌الله هاشم پور از سی دی‌ماه لغایت دوازده بهمن‌ماه در تماشاخانه استاد سپاسدار به روی صحنه رفته است.

نمایش "رودگونه" تازه‌ترین اجرای گروه هنری پویا پس از اجرای موفق "مجلس سیاه بازی" است که در دی‌ماه جاری میزبان مخاطبان بسیاری بود. رودگونه سعی دارد در فضایی که به سمت گروتسک تمایل دارد میان معضلات و مشکلات امروز جامعه و باورهای به جامانده از اعصار پیشین رابطه‌ای منطقی ایجاد کند، شاید قرار است تماشاگران در طول این نمایش هر آینه به باورهای مسلم خود نسبت به قراردادها و مناسبات اجتماعی بخندند و در آخر ناامیدانه به سوگ آنچه گذشته بنشینند.

گروه تئاتر پویا یکی از قدیمی‌ترین گروه‌های نمایشی کشور است که از سال ١٣٦٦ فعالیت خود را در زمینه نمایش‌های کودک و نوجوان و پس از آن با سایر گونه‌های نمایشی ادامه داده است و از سال ١٣٩٠ تاکنون یکی از فعال‌ترین گروه‌های نمایشی است که اکثر نمایش‌های به اجرا رفته توسط این گروه جزء پرمخاطب‌ترین نمایش‌های چند سال اخیر بوده است.

سوختن مدام بر محور صندوق نسوز، همه دزدها دزد نیستند، وقتی وودی آلن مادام بواری را ترجیح می‌دهد، روایتی دیگر از آرش، بندباز، مجلس سیاه‌بازی، جسدهای پستی، ماچیسمو، دل سگ، رندان تشنه لب، سه روایت عاشقانه، مجلس ضربت زدن، پره‌ی پروانه پولادی، چند روایت نامعتبر و...از جمله فعالیت‌های چند سال اخیر گروه است.

گروه تئاتر پویا در طی سالیان گذشته علاوه بر حضور در اجراهای عمومی که از اهداف اصلی این گروه است در جشنواره‌های تئاتر نیز حضوری پر رنگ داشته است که از آن جمله جشنواره تئاتر استانی فارس، حضور به عنوان برگزیده تئاتر استانی در دو سال متوالی و موفقیت نمایش "پره‌ی پروانه پولادی" به عنوان اثر برگزیده در نخستین جشنواره تئاتر ملی اهواز به کارگردانی نوید جعفری از آن جمله است.

 

در این نمایش: علیرضا جهاندیده، شهباز عباسی، محمد مرادی، اردلان خرم نیا، روح‌الله هاشم پور، حسین چناری، مهری منصوری، آزاده عراقی، صیاد مرئی و نوید جعفری به ایفای نقش می‌پردازند.

مدت زمان اجرای نمایش ۸۵ دقیقه و نمایشی اجتماعی است، این نمایش تا ۱۲ بهمن هر شب ساعت ۷ شب در تماشاخانه استاد سپاسدار به روی صحنه می‌رود که بلیت آن در گیشه و در سایت www.irantic.com در اختیار هنر دوستان خواهد بود.

لازم به ذکر است به دلیل هم‌زمانی با جام ملت‌های آسیا، در روزهایی بازی تیم ملی فوتبال نمایش در ساعت ۶ اجرا می‌شود.

 

الهه بهرامی