سرویس سینمایی هنرآنلاین: علیرضا رئیسیان کارگردان امسال با فیلم "مردی بدون سایه" در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد. او پیش از این دردور سیزدهم برای فیلم"سفر" دیپلم افتخار بهترین فیلم اول را از آن خود کرد و در شانزدهمین جشن نیز برای فیلم"بانوی اردیبهشت" برنده جایزه ویژه هیئت داوران شد. ضمن این که سه دوره نیز نامزد بهترین فیلم، بهترین کارگردانی و بهترین فیلم‌های اول و دوم بود.

او در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره تاثیر برگزاری جشنواره فیلم فجر بر سینمای ایران گفت: به نظرم تفکیک جشنواره به دو بخش داخلی و بین‌المللی کار زائدی بود که به انجام رسید و بیشتر به جهت سرمایه‌گذاری دبیر جشنواره در بخش بین‌المللی این اتفاق را شاهد بودیم تا فیلم‌های خود و دوستان خود را از این طریق حمایت کنند. کار بیهوده‌ای بود. بیهوده‌تر آن است که همچنان بر همین رویه تداوم پیدا کند، اما اتفاقات اخیر چندان این نکته را تأیید نمی‌کند. حداقل در سال گذشته شاهد بودیم که فیلم‌های پرفروش هیچکدام در جشنواره حضور نداشتند.

رئیسیان همچنین ادامه داد: در نتیجه فیلم فجر دیگر پلان اول فیلمسازان ما نیست و باعث تأسف است که یک جشنواره تا این میزان تأثیرگذاری به شرایطی دچار شود که دیگر از محبوبیت و اقبالی که از سوی فیلمسازان نسبت به آن می‌شد خارج شود. به نظر من در نخستین قدم باید دو بخش بین‌الملل و داخلی را بار دیگر ادغام کرد و با استفاده از تمهیداتی سعی در بهبود شرایط برگزاری این جشنواره داشته باشیم.