سرویس سینمایی هنرآنلاین: با نزدیک شدن به برگزاری جشنواره فیلم فجر و تحت تاثیر قرار گرفتن سالن‌های سینمایی با این رویداد، هفته آرامی برای فیلم‌های در حال اکران رقم خورد، ضمن این که یک فیلم دیگر به جمع فیلم‌های در حال اکران پیوست.

"ترانه" به کارگردانی مهدی صاحبی که از روز چهارشنبه روی پرده سینماها رفت در دو روز پنج میلیون تومان فروش را پشت سر گذاشته است. "ترانه" با موضوع مدلینگ و فشن، روایتگر زندگی پر فراز و نشیب دختر دانشجویی است که کانون از هم پاشیده خانواده‌اش او را مجبور کرده برای تامین هزینه‌های زندگی، فعالیت در یک شرکت مدلینگ غیررسمی را انتخاب کند و در این مسیر ماجراهای مختلفی برای او و همکلاس‌هایش رخ می‌دهد. الهه حصاری، اندیشه فولادوند، امیررضا دلاوری، مریم معصومی، بابک انصاری، نازنین فراهانی، سیاوش چراغی‌پور، حدیث مدنی، ایران مسعودی، آیدا تبیانیان، نسیم مسلمی، مهناز کرباسچیان، میترا شاکری و ریحانه محمدنژاد بازیگران "ترانه " هستند.

"قانون مورفی " به کارگردانی جوان طی سه هفته موفق به فروش 5 میلیارد و 50 میلیون تومانی شد. در این فیلم سینمایی جوان به همراه امیر جدیدی، امیرجعفری، هادی کاظمی و سروش صحت به ایفای نقش پرداخته‌اند.

"درساژ " نخستین فیلم بلند پویا بادکوبه در مقام کارگردان که چهارمین هفته اکران خود را پشت سر گذاشته است، طی این مدت 320 میلیون تومان فروش داشته است. گلسا دختری ۱۶ ساله است که به همراه خانواده‌اش در شهری کوچک در اطراف تهران زندگی می‌کند. او بیشتر اوقات خود را با گروهی از دوستانش می‌گذراند. یک روز آنها تصمیم می‌گیرند تا دست به اقدامی هیجان‌انگیز بزنند... علی مصفا، شبنم مقدمی، هوشنگ توکلی، علیرضا ثانی‌فر، علیرضا آقاخانی، سیامک ادیب، جلال فاطمی، لویی سیفی، یسنا میرطهماسب، باسط رضایی، به‌آفرید غفاریان، شایان فصیح‌زاده، رامبد مطلبی و با معرفی نگار مقدم در این فیلم به هنرنمایی می‌پردازند.

"تخته گاز " ساخته محمدآهنگرانی نیز در دو هفته 730 میلیون تومان فروخته است. این فیلم قصه سلیمان است که قطار خنده را به قصد اثبات مرد بودنش در خانواده و جامعه تخته گاز می‌راند چرا که به هزار و یک دلیل زیر سوال قرار گرفته شده و خود او نیز به این امر واقف شده و درصدد رفع نواقص خود برآمده است. قطار او در نهایت در ایستگاه خنده توقف می‌کند. سام درخشانی، کامبیز دیرباز، لیلا اوتادی، الهام حمیدی، رز رضوی، بیژن بنفشه‌خواه، نیما شاهرخ‌شاهی، پرستو صالحی، با حضور داریوش فرهنگ، با هنرمندی نفیسه روشن و با معرفی امیرعلی تکیه در این فیلم ایفای نقش می‌کنند.

انیمیشن "امین و اکوان " به کارگردانی زحل رضوی در مدت 6 هفته تاکنون 93 میلیون تومان فروش داشته است. امین و اکوان به شهر جدیدی می روند تا زندگی تازه ای را شروع کنند. امین آرایشگر خوش قلب و مهربان است، اما اکوان که آدم حسود و طمع کاری است، حاضر نیست با تلاش و زحمت پول در بیاورد. پس از دوستی امین استفاده می کند و پول او را خرج می کند ...

"سندباد و سارا " ساخته غلامرضا آزادی در ژانر کودک و نوجوان است که از هفته گذشته به روی پرده سینماها رفت و طی این مدت 18 میلیون تومان فروش را پشت سر گذاشته است. این فیلم روایتگر ماجراهای کودکانه و بر گرفته از داستان سندباد است؛ "سندباد و سارا " فیلمی فانتزی است که قطعا علاوه بر کودکان و نوجوانان، خانواده ها را نیز جذب خواهد کرد. مهدی امینی خواه شهرام لاسمی، الهام طموری، محمدمهدی احدی، آیدا نامجو، عباس بابایی، محمدرضا سهرابی، شادی محمدپور، نازنین احمدی، صائب بازماندگان و آیلین محمدپور بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

"بمب، یک عاشقانه " طی مدت هفت هفته فروش خود را به شش میلیارد و 82 میلیون تومان رسانده است. داستان فیلم در بحبوحه‌ جنگ ایران و عراق در سال ۱۳۶۷ و در دوران موشک‌باران تهران روی می‌دهد. "بمب؛ یک داستان عاشقانه " نشان می‌دهد که عشق و امید چطور حتی در مواجهه با تاریکی مرگ، راهشان را پیدا می‌کنند و... لیلا حاتمی، پیمان معادی، سیامک انصاری، حبیب رضایی، سیامک صفری، صبا گرگین پور، معصومه قاسمی‌پور، رامین پورایمان، بهادر مالکی‌، شهروز آقایی‌پور، ارشیا عبداللهی، نیوشا جهانی، باران معادی، محمود کلاری، سیامک ادیب، نوید نوری، نوید ذبیحی، شایان دیلمقانی، صدرا علی‌محمدی و فرزاد رمضانی بازیگران آخرین ساخته معادی هستند.

مجموع فروش "مارموز " به کارگردانی کمال تبریزی نیز در شش هفته به شش میلیارد و 120 میلیون تومان رسیده است. این فیلم کمدی و سیاسی روایتگر داستان زندگی شخصی به نام "قدرت " با بازی حامد بهداد است که سودای رسیدن به قدرت را دارد. ویشکا آسایش، آزاده صمدی، رضا ناجی، مانی حقیقی، محمد بحرانی، عیسی یوسفی پور، سیاوش چراغی پور، مرتضی زارع، بهزاد قدیانلو، فرهان معین زاده همراه با گروه موسیقی بُمرانی نیز در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند.

"میلیونر میامی " به کارگردانی مصطفی احمدی پس از هفت هفته، یک میلیارد و 350 میلیون تومان فروخته است. در خلاصه داستان این فیلم آمده است: دن کیشوت پس از فراغت از تدارک مقدمات کار نخواست بیش از این در اجرای نقشه خویش درنگ کند. حمید فرخ نژاد، علی قربانزاده، طناز طباطبایی، صابر ابر، افسانه بایگان و آتیلا پسیانی در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند.

مجموع فروش "کلمبوس " به کارگردانی هاتف علیمردانی نیز پس از هفت هفته چهار میلیارد و 500 میلیون تومان شده است. در این فیلم سعید پورصمیمی، فرهاد اصلانی، مجید صالحی، هانیه توسلی، شبنم مقدمی، فریده سپاه منصور، عرفان ابراهیمی، میترارفیع، نیما نیک طبع به ایفای نقش می‌پردازند. همچنین آهنگسازی این فیلم نیز در امریکا توسط احسان مطوری و همراهی مارک لندسن ساخته شده است. داستان این فیلم نگاهی به مهاجرت دارد.

"دزد و پری 2" به کارگردانی حسین قناعت طی مدت سه هفته یک میلیارد و 100 میلیون تومان فروش داشته است. فیلم روایتگر داستان ماجراهای عجیب یک پدر است که به نوعی خود را دانشمند فرض می‌کند. او مدعی است که قرص‌هایی برای رشد و فعالیت سریع کودکان اختراع کرده است. داستان از جایی آغاز می‌شود که دو دزد بچه‌هایی را می‌ربایند و این قرص‌های معجزه‌گر باعت ایجاد اتفاقاتی جذاب و بامزه در فیلم می‌شوند... . امیرحسین صدیق، ارژنگ امیرفضلی، شقایق فراهانی، بهنوش بختیاری، نادر سلیمانی، رامین ناصرنصیر، افشین سنگ چاپ، مرتضی زارع، همراه با هنرمندان خردسال: یاس نوروزی، پارسیا شکوری‌فر، عرفان برزین، بازیگرانی هستند که در این فیلم سینمایی به ایفای نقش پرداخته‌اند.

"اتاق تاریک " به کارگردانی روح الله حجازی طی مدت پنج هفته موفق به فروش یک میلیارد و 50 میلیون تومانی شده است. در خلاصه داستان "اتاق تاریک " آمده است: فرهاد و هاله فصل جدید زندگی خود را آغاز کرده‌اند و این سرآغاز تغییرات دیگری است که آنها را در مواجهه با مسائل جدیدی قرار می‌دهد. ‌‎ساره بیات، ساعد سهیلی، امیررضا رنجبران، مروارید کاشیان، محمد امامی، رضا احمدی، ژیلا دایی و سید علیرضا میرسالاری بازیگران "اتاق تاریک " هستند.