هنرآنلاین: دکتر محمد باقر نوبخت، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه، امروز 5 بهمن‌ماه به هشتمین همایش سراسری هنرمندان پیشکسوت که در جزیره قشم در حال برگزاری پیام داد.

در این پیام آمده است:" اساتید محترم و پیشکسوتان ارجمند جامعه هنری ایران اسلامی

بسیار خرسندم که بار دیگر فرصتی مهیا شد تا پیشکسوتان گرانقدر عرصه هنر، در چنین محفل فاخری گردهم آیند. همواره اعتقاد داشته‌ام که هنر تجلی زیبایی و اسباب تعالی انسان است. قرآن کریم به عنوان زیباترین و کامل‌ترین کتاب آسمانی، به کرات انسان را به دقت و تامل در هنر آفرینش و ظرافت‌های آن دعوت می‌کند.

موجب فخر و بالندگی است که این سرزمین مقدس، در طول تاریخ خواستگاه هنر ارزشی و ماندگار بوده است، چراکه در فرهنگ متعالی این مرز و بوم، خلق آثار روح‌نواز و تفکر و اندیشه در حریم پاک هنر، همواره مسیری آرام‌بخش برای درک لطافت و عظمت هستی بوده و افتخار داریم که شاهد خلق ماندگارترین و چشم‌نواز‌ترین آثار هنر اصیل ایرانی هستیم.

باور دارم که هنرمند ایرانی با بهره‌گیری از دو سرمایه غنی داشته‌های بومی و تاریخی خود، در کنار مفاهیم ارزشمند اسلامی، هواره طالب زیبایی و پاک‌سیرتی بوده است و گنجینه ارزشمند آثار گرانبهای هنری کشور، موید این ادعاست.

در این میان ارزش و منزلت پیشکسوتان عرصه هنر، به عنوان سرمایه‌های گهربار جامعه، می‌بایست هر روز بیشتر از دیروز ارج نهاده شود و البته، تحقق مطالبات بر حق جامعه هنری کشور، همچنان از اولویت‌های دولت تدبیر و امید است.

اینجانب ضمن قدردانی از زحمات ارزشمند "موسسه هنرمندان پیشکسوت" و میزبانان این همایش و نیز ابراز تاسف از عدم امکان حضور در این جمع فرهیخته، از درگاه ایزد منان، سلامت و بهروزی روز افزون شما را مسالت دارم."

محمد باقر نوبخت

5 بهمن‌ماه 1397