به گزارش هنرآنلاین به میزبانى مجمع رؤساى انجمن‌هاى دوستى و به مناسبت سال نو میلادى ضیافت نهارى با حضور بیش از چهل سفیر خارجى برگزار شد .

در این ضیافت اگوچى دنیلز نماینده سازمان ملل در ایران، صلاح زواوى و دیگر سفراى خارجى مقیم تهران و رؤساى انجمن‌هاى دوستى ایران با سایر کشورها حضور داشتند.

در ابتدا زواوى سفیر فلسطین بعنوان شیخ السفرا از حضور سفراى مقیم تهران قدردانى کرد و گفت: سال نو میلادى را تبریک مى‌گویم و از مجمع رؤساى انجمن‌هاى دوستى براى تدارک این ضیافت باشکوه تشکر می‌کنم زیرا برگزارى اینگونه مجالس دیپلماتیک غیر رسمى در جهت دیپلماسى عمومى بسیار مؤثر است و موجب دوستى و نزدیکى بیشترى خواهد شد.

photo_2019-01-19_23-20-47

وى تصریح کرد: یقیناً این برنامه‌ها موجب مى‌شود که بتوانیم تعامل بیشترى با مردم عزیز ایران در حوزه‌هاى فرهنگى داشته باشیم.

زواوى ضمن آرزوى صلح در جهان گفت: امیدوارم سال جدید براى مردم کشور فلسطین نیز صلح و آرامشى پایدار به همراه داشته باشد.

شیخ السفرا از نماینده سازمان ملل و سفیر نیجریه دعوت به سخنرانى کرد و آنان نیز طى سخنانى کوتاه سال نو را تبریک گفته و خواستار صلح و شادمانى براى همه مردم در سال جدید شدند.

در پایان دکتر رضا سیدان نایب رئیس مجمع رؤساى انجمن‌هاى دوستى ایران با سایر کشورها بعنوان میزبان برنامه ضمن خوش آمدگویى عنوان کرد: خوشحالم که جشن سال نو میلادى بهانه‌اى شد تا صمیمانه در کنار هم باشیم و یک بار دیگر دست دوستى دهیم.

وى گفت : همانطور که مى‌دانید سال نو و جشن نوروز ایرانیان مقارن است با شروع بهار و زمانش متفاوت از سال نو میلادی‌ست، اما این ضیافت را برپا کردیم تا بدانید مردم شریف ایران همیشه خواهان صلح و دوستى هستند و خود را در شادى سال نو شما شریک مى‌دانند.

photo_2019-01-19_23-20-16

 دکتر سیدان ضمن توضیحاتى در مورد روند تشکیل انجمن‌هاى دوستى، خطاب به سفرا عنوان کرد: این انجمن‌ها غیرسیاسى و غیردولتى هستند و ما بسیار مشتاقیم با تعامل یکدیگر بتوانیم برنامه‌هاى مشترک فرهنگى هنرى در ایران و به ویژه در کشور شما داشته باشیم تا مردمان کشور شما هم با آداب و رسوم و فرهنگ و هنر ملت ایران آشنا ﺷﻮﻧد.

در این ضیافت قبل از صرف ناهار به خاطر فضاى صمیمانه و دوستانه‌اى که جارى بود به پیشنهاد دکتر سیدان، سفیر ژاپن براى دقایقى تردستى‌هایى اجرا کرد که آن هم بخش جذاب و هیجان انگیزى از این برنامه بود.