به گزارش هنرآنلاین، مراسم رونمایی از کتاب "مونو/شورایی و گفت‌وگو با مردم" نوشته  آریان رضائی  با اجرای حمیدرضا نعیمی و با حضور هنرمندانی چون رضا گوران، کیومرث مرادی، احترام برومند، خانواده زنده یاد جواد ذوالفقاری، مهدی شفیعی، سعید اسدی، امیرحسین شفیعی، محسن حسن زاده، پریناز آل آقا و ...شامگاه یکشنبه 30 دی ماه در سالن کنفرانس مجموعه تئاترشهر برگزار شد.

حمیدرضا نعیمی در ابتدای مراسم با طرح صحبت‌های مقدماتی خود درباره ی کتاب "مونو/شورایی و گفت‌وگو با مردم" که از سوی انتشارات افراز روانه بازار کتاب شده است گفت: این کتاب از آنجایی که حاصل تجربیات اجرایی مولف است  بسیار ارزشمند بوده که از خواندن آن بسیار لذت بردم. نعیمی همچنین با بررسی نمایش‌های اخیر آریان رضایی به نقد و بررسی آثار او پرداخت و توضیحاتی درباره شیوه بازیگری در این جنس از تئاتر ارائه کرد.

در ادامه رضا گوران برای رونمایی از کتاب به روی صحنه آمد و از تجربیات خود در این زمینه برای معرفی آگوستوبوآل در دهه هشتاد در ایران سخن گفت وی همچنین اشاره کرد که ارزش کار آریان رضائی در برخورد علمی و پژوهشی  در آثار اجرایی‌اش است.

وی افزود: "ما با دعوت از دستیار فرانسوی بوآل به ایران ورک شاپی برگزار کردیم و نمایشی بر اساس شیوه‌های بوآل در کارگاه نمایش تئاترشهر اجرا کردیم.

کیومرث مرادی دیگر سخنران این مراسم بود. وی با اشاره به جملات تاثیرگذاری از کتاب مونو/ شورایی به نقد و بررسی کتاب پرداخت و در بخش دوم صحبت‌هایش با ذکر دلایلی تئاتر ستمدیدگان و روش‌های بوآل را یک جریان تئاتری نامید و با طرح پرسش از مهدی شفیعی و احترام برومند و مخاطبان حاضر در سالن ارتباط دوسویه و گفت‌وگویی ایجاد کرد که طی آن شفیعی و برومند و سایرین نظرات خود را برای جمع مطرح کردند.

کیومرث مرادی از تجربه خود پس از تماشای نمایش "برلین" در شهر تبریز گفت و آریان رضایی را در نقش جوکر ستود چراکه توانست نمایش را در بستر واقع‌گرایی حفظ کند و چالش‌های فروانی در مسیر مشارکت مخاطب قرار دهد.

در ادامه مراسم پیام ویدئویی دکتر برنت بلر از چهره‌های مطرح این حوزه در کالیفرنیا برای حاضرین پخش شد.