به گزارش هنرآنلاین، نمایشگاه نقاشی و نقاشی خط "مراد فتاحی" از ۱ تا ۸ بهمن در گالری تابستان خانه هنرمندان ایران میزبان علاقه‌مندان است.

مراد فتاحی درباره برگزاری این نمایشگاه گفت: این نمایشگاه در برگیرنده ۱۵ اثر نقاشی و نقاشی خط است که با تکنیک اکرلیک و ترکیب مواد روی بوم اجرا شده‎اند. ابعاد آثاری که در این نمایشگاه در معرض دید مخاطبان قرار خواهد گرفت٬ متفاوت است و بزرگترین اثر۱۵۰ در۱۱۰ است.

او درباره نقاشی خط‌هایش گفت: من برای خلق این مجموعه به هیچ متن و شعری توجه نداشته‌ام و نوعی بداهگی در این آثار به چشم می‌خورد و برای من بیشتر فرم حروف اهمیت داشته است.

فتاحی درباره نقاشی‌های این مجموعه نیز گفت: من در نقاشی و نقاشی خط متاثر از بزرگان مکتب سقاخانه هستم و نقاشی‌هایم در بستری آبستره شکل گرفته‌اند و در آنها اِلمان‌هایی از عناصر تصویری مکتب سقاخانه به چشم می‌خورد. مکتب سقاخانه جریانی هنری است که در دهه ۱۳۴۰ شمسی با بهره‎گیری از عنصرهایی از هنر مدرن و برخی از عنصرهای تزیینی هنرهای سنتی و دینی در ایران شکل گرفته است.

مراد فتاحی متولد ۱۳۵۰ ایلام است. او کارشناسی هنر و داری مدرک انجمن خوشنویسان است. او تاکنون آثارش را در ۱۸ نمایشگاه انفرادی و بیش از ۷۰ نمایشگاه گروهی به نمایش گذاشته است.

نمایشگاه نقاشی و نقاشی خط "مراد فتاحی" دوشنبه ۱ بهمن ساعت ۱۷ در گالری تابستان خانه هنرمندان ایران افتتاح می‌شود و تا ۸ بهمن میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.