سرویس تئاتر هنرآنلاین: نمایش "شاهدین اعدام" نوشته ماتئی ویسنی‌یک با عنوان "تماشاچی محکوم به اعدام" با دراماتورژی هما پارسایی و کارگردانی طاها محمدی از 27 دی‌ماه ساعت 17:30 در سالن شماره یک خانه نمایش مهرگان روی صحنه است و بازیگران این اثر نمایشی محمدرضا حسن زاده، سهیل قنادان، بهار سهراب بیگی، دنیا گفتاری، مسعود لطفی، علی پور ستوده، امیر کابلی، بیتا عالمی و طاها محمدی هستند.

طاها محمدی کارگردان نمایش "شاهدین اعدام" در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره انتخاب و اجرای این اثر نمایشی از ویسنی یک گفت: "تماشاچی محکوم به اعدام" اثر نمایشی است که بسیار به فضای ذهنی من که همواره دغدغه مسائل اجتماعی و سیاسی را دارم و بیشتر به سراغ این گونه آثار به منظور اجرا می‌روم، نزدیک است و براین اساس به عنوان سومین تجربه کارگردانی از میان بیش از صد متنی که خواندم، تصمیم به اجرای این نمایشنامه گرفتم. هر چند که دراماتورژی در آن صورت گرفت و این اثر نمایشی را با عنوان "شاهدین اعدام" به صحنه آوردم.

او درباره موضوع و مضمون این اثر خاطرنشان کرد: "شاهدین اعدام" دادگاهی را به تصویر می‌کشد که در آن عدالت به زیر سوال رفته و تماشاگری در آن محکوم به اعدام شده است و دادگاه به هر طریق قصد دارد او را اعدام کند اما در دراماتورژی صورت گفته بر اثر ماتئی ویسنی‌یک تماشاگران را حذف کرده و به سمت و سوی دادگاه اصلی رو آوردم و با شیوه‌ای فانتزی و طنز آن را به تصویر کشیدیم.

کارگردان نمایش "گاردن پارتی در انتظار هوگو" در ادامه افزود: در این نمایش، دادگاه، تماشاگری را بدون هیچ دلیل، مدرک و ‌گناهی با آوردن شاهدانی دروغین با پرداخت پول، گناهکار جلوه می‌دهد و او را محکوم به اعدام می‌کند.

محمدی درباره سبک و فضای اجرایی این نمایش یادآور شد: فضای این نمایش براساس طنز تلخ پیش می‌رود. همه اتفاقات بر پایه طنز است و در صحنه‌هایی، فضا از طنز و کمدی خارج شده و به سمت مونولوگ‌گویی می‌رود اما این نمایش سرانجام به تلخی به پایان می‌رسد.

این کارگردان درباره طراحی صحنه نمایش "شاهدین اعدام" اظهار کرد: در طراحی صحنه دادگاهی دیده می‌شود که فرشته عدالت به عنوان یک نماد که خشونتی را القا می‌کند بر روی میز قاضی قرار داد و جایگاه‌های حضار نیز در صحنه حفظ شده است. صحنه به رنگ قرمز نمادی از خون است.

طاها محمدی درباره موسیقی این نمایش تصریح کرد: موسیقی نمایش به صورت پلی‌بک پخش می‌شود و با آن همخوانی می‌شود. موسیقی نیز فضایی فانتزی دارد.

دیگر عوامل این نمایش عبارتند از: تهیه کننده: سهراب مدیری، مشاور کارگردان: رضا ستاری، مشاور هنری: یوسف حاجیلو، مجری طرح: سید عماد عامری، مدیر تولید: احسان ذاکری، دستیار کارگردان: مصطفی دلیری، دستیار دوم کارگردان: محسن خدایی، مدیر صحنه: شاهین پاشنامه، دستیاران صحنه: محمد محمدی، ایمان ابراهیمی و عطا ا... نجفی، طراح نور صحنه: طاها محمدی، اجرای دکور: محمود صادقی، موسیقی: محمود شیری، طراح فرم: مهدی للهی، طراح لباس: سونیا فاروغی، دوخت لباس: علی اصغر پاشنامه، طراح گریم: سهراب افراسیاب، مجری گریم: مینا عرفانیان و پردیس بگلریان، عکاس: ابراهیم سیسان، عکاس پشت صحنه: محمد محمدی، گرافیست: ایمان ابراهیمی، ساخت تیزر: مهدی طهماسب، طراح پوستر و بروشور: آرش بدرطالعی، مشاور اموررسانه و اطلاع رسانی: احمدرضا حجارزاده و روابط عمومی: بهار پهلوان.

علاقمندان می‌توانند بلیت این نمایش را از سایت تیوال تهیه کنند.