سرویس مد و لباس هنرآنلاین: یکی از مهم‌ترین مسائل مطرح در حوزه مد و لباس، پرداختن به مقوله طراحی و تولید لباس مناسب، استاندارد و مرغوب برای مشاغل مختلف است. سال گذشته بود که هم‌زمان با سالروز میلاد حضرت زینب(س) و روز پرستار، از لباسی برای جامعه بانوان پرستار ایران رونمایی شد که طراحی آن را، نرگس بامداد مدیر برند نورا حجاب بر عهده داشت.

نرگس بامداد دراین‌باره به خبرنگار هنرآنلاین گفت: اگرچه در سال‌های اخیر شاهد تحول عظیمی در زمینه طراحی لباس بوده‌ایم، اما همچنان در حوزه لباس مشاغل، شاهد ضعف‌هایی عمده در زمینه طراحی هستیم.

او با اشاره به اینکه نگاه روان‌شناسانه و جامعه‌شناختی را به حوزه طراحی لباس برای پرستاران وارد کردیم، اذعان داشت: به هر روی پرستاری یکی از شغل‌های مهم بوده که با دشواری‌های بسیار همراه است و لازم است لباسی برای این طیف از جامعه طراحی شود که هم دارای استانداردهای لازم باشد و هم استفاده از ان به راحتی انجام شود.

بامداد به دغدغه‌های خود در زمینه طراحی لباس برای مشاغل مختلف اشاره کرد: با نیازسنجی و توجه به ظرفیت‌های موجود در زمینه طراحی لباس مشاغل می‌توانیم علاوه بر ورود المان‌ها و موتیف‌های ایرانی به این بخش، علاوه بر ایجاد حس زیبایی‌شناسی در این بخش کمک کنیم تا لباس مشاغل دارای وجهه‌ای متفاوت از شکل تکراری امروزی شده و رونق گیرد.

مدیر برند نورا حجاب در ادامه به ویژگی‌های لباس پرستاری طراحی‌شده توسط خود اشاره و تصریح کرد: این لباس علاوه بر داشتن شکل متفاوت با دیگر لباس‌های ساده پرستاری، پارچه‌ای مناسب و جنسی مرغوب دارد که هم در برابر آسیب‌های احتمالی شغل پرستاری در امان باشد و هم به دلیل داشتن رنگ سفید و احتمال شست و شوی زیاد، مشکلی برای فرم آن به وجود نیاید.

بامداد در خاتمه گفت: امسال و هم‌زمان با روز پرستار بنا شد تا طرح رونمایی شده وارد پروسه تولید انبوه شود. امیدواریم در ادامه بتوانیم این روند را برای دیگر مشاغل طی کنیم.