سرویس معماری هنرآنلاین: سیصد و ششمین گفتمان هنر و معماری با حمایت انجمن مفاخر معماری ایران با عنوان "ایران و معماران ایتالیایی" برگزار می‌شود.

در این نشست، چهره‌های برجسته‌ای چون: ایرج اعتصام، جهانگیر درویش،  و ایرج شهروز تهرانی به عنوان سخنران و  نازیلا خاقانی به عنوان دبیر پنل حضور خواهند داشت.

حضور گسترده شرکتها و معماران اروپایی و به طور خاص ایتالیایی در دهه‌های شصت و هفتاد میلادی در ایران، از وقایع مهم معماری معاصر در کشور است. معماران اروپائی به دلیل حجم انبوه و گسترده کارهای عمرانی به ایران دعوت شدند که خود سبب پیدایش عملکردها و رویکردهای جدید شد. علاوه بر آن در دوران پهلوی اول و دوم، اکثر کارهای عمرانی توسط مهندسین و معماران خارجی به ویژه اروپائی، روسی و شماری از معماران و مهندسین ایرانی تحصیل کرده در غرب، طرح و اجرا شده بود و به کارگیری مصالح جدید چون بتن و فولاد و معرفی سیستمهای مدرن ساختمانی و تاسیساتی از مهمترین دستاوردهای ساختمان سازی دوران معاصر در ایران به شمار می‌رفت.

علاقه‌مندان به حضور در این نشست می‌توانند چهارشنبه 3 بهمن ماه از ساعت 15:30 الی 17:30 به موزه هنرهای دینی امام علی (ع) واقع در خیابان ولیعصر، بالاتر از ظفر، بلوار اسفندیار، پلاک 35 مراجعه کنند.