سرویس استان‌های هنرآنلاین: نمایشگاه "مابه هم نزدیکیم" با مشارکت معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش و میکا گالری و به همت انجمن هنرهای تجسمی لار و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی لار برگزار می‌شود .

فرهاد گاوزن در استیتمنت این نمایشگاه نوشته است: در عصر حاضر و به لطف رسانه‌های جمعی، ما آدم‌ها آنقدر به هم نزدیکیم که به همان میزان از هم دوریم و بی‌واسطه این پیام خطرناک را در زندگی روزانه احساس می‌کنیم!

دور شدن از خودِ واقعی، سایه سنگینی بر زندگی امروز ما افکنده و اکثراً در پی راهی هستیم تا خود را از این دام مجازی رها سازیم. از این رو با آزادی خیال و با گشت و گذار در فضای دیگران، بیشتر خودِ گم شده را جستجو می‌کنیم و دلخراش‌تر این‌که خود می‌فهمیم که هر لحظه بیش از پیش، در دام دیگری گرفته شده‌ایم و برای نجات جان بیقرار خود، گویی دیگر کاری از ما ساخته نیست و برای رهایی از آن، خود را به دیگری شبیه می‌سازیم. از این منظر، ما چنان به هم نزدیک شده‌ایم که هر لحظه در حال تجاوز به حریم شخصی همدیگریم.

 اما در این میان هنر چه نقشی می‌تواند در پیوند دوباره ما آدم‌ها با یکدیگر و با خویشتنِ خویش داشته باشد؟هنر، حس مشترکی از زیبایی بین مردم است، اما همین که بخواهیم کارکردی مشخص از آن در زندگی امروزه داشته باشیم، دچار چالش می‌شویم؛ چرا که کارکرد هنر در دنیای امروزِ جهان گسترده است که حضورش هر لحظه حس می‌شود، اما به سادگی لمس نمی‌شود.

بسیار این پرسش را شنیده‌ایم که اگر هنر نباشد، چه مشکلی برای بشر پیش خواهد آمد؟

نمایشگاه حاضر خود پاسخی است به این پرسش: ما با هنر است که "به هم نزدیکیم".

در نمایشگاه  "ما به هم نزدیکیم" آثاری از عبدالمهدی بهزادی، سمیه بیات، حسن خاشعی، فاطمه ستاره، زینب ستاره، سپیده سیفی‌زاده، مژگان طاهری، کوروش کاظمی، فاطمه کرد کتولی، محسن مقدسی لاری و شیوا نوروزی به نمایش گذاشته خواهد شد.

این نمایشگاه امروز جمعه ۲۸ دی‌ماه و از ساعت ۱۹ افتتاح و تا ۲ بهمن ادامه خواهد یافت.

همچنین نشست "هم‌اندیشی طراحی معاصر با محوریت طراحی عمومی " در همین گالری و در روز شنبه ۲۹ دی از ساعت ۱۹:۳۰ برگزار می‌شود.