سرویس تجسمی هنر آنلاین: مجموعه عکس‌های حمیده گل‌محمدی با عنوان "فرسایش" شامل هفده قطعه عکس، در گالری نیومدیا به نمایش در می‌آید.  گل‌محمدی دانش آموخته رشته گرافیک است و از سال 85 در زمینه عکاسی مستند اجتماعی مشغول به فعالیت است. او در اولین نمایشگاه انفرادی خود مجموعه عکس‌هایی را نمایش داده که طی چهار سال از روند زندگی یکی از زنان مسن فامیل خود تا روزهای پایانی و لحظه آخر ثبت کرده است.

حمیده گل محمدی در گفت و گو با هنرآنلاین درباره نام این نمایشگاه گفت: فرسایش، فرایند نابودی تدریجی یک ماده است. فرسایش عبارت است از فرسودگی و از بین رفتن مداوم خاک سطح زمین و انتقال یا حرکت آن از نقطه‌‌ای به نقطه دیگر توسط آب یا باد که به مرور و مصرانه در طول زمان آن را می‌سایند و تغییر شکل می‌دهند. 

گل‌محمدی افزود: مجموعه عکس‌های حاضر طی چند سال از زندگی روزمره یک بانوی سالمند عکاسی شده و تا آخرین روز زندگی او ادامه داشته است. مسئله اصلی که مورد توجه این عکس‌ها قرار گرفته فرسودگی یک انسان در گذر روزمرگی‌های اوست. این‌که انسان چگونه در طول سال‌های متمادی زنده بودنش از طریق درگیری مداوم با جریان روزمرگی فرسوده می‌شود و به آهستگی به سمت نابودی پیش می‌رود.

او ادامه داد: عکس آخر این نمایشگاه نشان‌دهنده دم آخر این فرسایش مدام و بیرحمانه زمان بر تن این پیرزن است. در دیدگاه نخست به دلیل شخص محور بودن این مجموعه شاید به نظر برسد که شاهد روایتی از مقطع آخر زندگی یک انسان هستیم اما بی‌شک قصد من تعمیم این روند در هستی است. تقابلی میان بودن و فرسایش زمان و روند نابودی انسان که آن را با این عکس‌ها روایت کرده‌ام.

نمایشگاه عکس حمیده گل‌محمدی از 28 دی‌ماه تا سه‌شنبه 2 بهمن‌ماه در محل پروژه‌های نیومدیا به نشانی خیابان  کریم‌خان، خردمند شمالی، کوچه اعرابی 3  برپاست.