سرویس سینمایی هنرآنلاین: سیدجمال ساداتیان تهیه کننده امسال با فیلم "متری شیش و نیم" ساخته سعید روستایی در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد.

او در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره حضور در جشنواره فیلم فجر بیان کرد: جشنواره فجر بستری است برای نمایش فیلم‌هایی که در یک سال ساخته می‌شوند و از همین رو در ارتباط با کیفیت جشنواره فجر هم با فراز و فرودهایی مواجه بوده‌ایم. بالغ بر 100 فیلم در این جشنواره به نمایش در می‌آید و از این میان تعدادی مورد توجه مخاطبان قرار می‌گیرد. پرسش اینجاست که به چه دلیل از میان 100 اثر ساخته شده تنها 4 یا 5 فیلم مورد توجه قرار می‌گیرد و چرا تعداد این آثار بیش از اینها نیست.

وی دلیل این ضعف را در ممیزی‌ها دانسته و ادامه داد: دلیل اصلی این ضعف در ممیزی‌هاست. آنقدر فیلم‌ها را در فشار موضوعی قرار داده‌ایم که این آثار فرصتی برای عرض اندام پیدا نمی‌کنند و به مرور بیشتر آثار شبیه یکدیگر می‌شوند.

"متری شیش و نیم" فیلمی است اجتماعی که به مقوله اعتیاد می‌پردازد. پیمان معادی، نوید محمدزاده، پریناز ایزدیار، مازیارسیدی، هومن کیایی، محمدعلیمحمدی، اصغرپیران، علی باقری، مرجان قمری، مرضیه بدرقه بازیگران این فیلم هستند که قرار است چهارشنبه 17 بهمن ماه در سئانس دوم پردیس سینمایی ملت برای اصحاب رسانه به نمایش درآید.