به گزارش هنرآنلاین به نقل از بنیاد شعر و ادبیات داستانی، در این محفل که عصر روز گذشته یکشنبه 23 دی، در رباط‌کریم برگزار شد، عزت‌الله عسگری رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رباط کریم، بهروز جلالی معاون فرهنگی و امور استان‌های بنیاد شعر و ادبیات داستانی و اعضای شورای شهر رباط‌کریم حضور داشتند.

عزت‌الله عسگری رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رباط کریم با تشکر از مدیرعامل بنیاد شعر و ادبیات داستانی برای توجه به اهالی ادب‌دوست رباط‌کریم برای میزبانی محفل بانوان سیزدهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر، ابراز امیدواری کرد که این شهر بتواند در آینده نیز میزبان رویدادهای مهم فرهنگی قرار گیرد.

در ادامه این مراسم، بهروز جلالی معاون فرهنگی و امور استان‌های بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان پشت تریبون قرار گرفت و با اشاره به نحوه برگزاری دوره‌های پیشین جشنواره شعر فجر، اظهارداشت: جشنواره شعر فجر تا سال 1393 به شکل محفلی برگزار می‌شد؛ ولی از همین سال که برگزاری این رویداد ملی ادبی بر عهده بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایران قرار گرفت، آیین‌نامه به گونه‌ای تنظیم شد که کتاب‌های منتشر شده سال قبل داوری شود و برگزیدگان در سه بخش بزرگسال، کودک و نوجوان و درباره شعر بررسی شده و برگزیدگان و شایستگان تقدیر معرفی می‌شوند.

جلالی همچنین درباره نحوه داوری آثار در جشنواره شعر فجر، گفت: انتخاب داوران جشنواره شعر فجر برعهده هیات علمی 9 نفره‌ای است که از بزرگان شعر و حوزه آکادمیک شعر تشکیل شده است. با آرا این هیات، سه گروه پنج نفره داوری در سه بخش ذکر شده، آثار را بررسی می‌کنند.

در ادامه مراسم فریبا یوسفی شاعر، پژوهشگر و دبیر علمی محفل بانوان در صحبت‌هایی کوتاه با اشاره به این که محفل بانوان نخستین محفلی ویژه بانوان است که در سال‌های اخیر برگزار شده، ابراز امیدواری کرد که این تجربه شروع موفق و خوبی برای نشست‌های بعدی باشد.

غزل تاجبخش شاعر پیش‌کسوت کشور، میهمان ویژه محفل بانوان جشنواره شعر فجر بود.

او با تشکر از برگزارکنندگان این مراسم و با تبریک میلاد حضرت زینب(س)، گفت: نام حضرت زینب(س) نام مبارکی در فرهنگ ما است. خانم‌ها در هر کجای گیتی که باشند، باید بالنده باشند نه نالنده. حضرت زینب(س) مظهر بالندگی بودند.

در ادامه این محفل، مریم آریان، سودابه امینی، ساجده جبارپور، سارا جلوداریان، تکتم حسینی، سمانه خلف‌زاده، نفیسه سادات‌موسوی، افسانه غیاثوند، لیلا کردبچه، مرضیه مختارنژاد، نغمه مستشارنظامی و بانوان شاعر رباط‌کریم شعرخوانی کردند.

محمد سلمانی، غلامرضا طریقی و امید صباغ‌نو نیز که میهمان این محفل بودند، اشعاری برای حاضران قرائت کردند.