سرویس تجسمی هنرآنلاین: خانم لو چمبرلین، اکنون سال‌هاست که به عنوان محقق و عکاس پدیده نقاشی خیابانی شناخته شده است. این عکاس و نویسنده بخش مهمی از سال‌های فعالیتش را به نقاشی خیابانی و دیوارنگاری اختصاص داده است. دیوارنگاری را بخش مهمی از هنرهای خیابانی می‌دانند؛ پدیده‌ای که از عناصر اصلی فرهنگ هیپ هاپ به‌شمار می‌آید. خطوط نوشتاری برای شعار و تصویرسازی برای زیباسازی شهری یا تبلیغات فرهنگی و به طور کلی رسم هر گونه اثر هنری شامل بر متن، تصویر و برجسته نگاری که توسط طراح صورت پذیرفته باشد را می‌توان ذیل همین عنوان بررسی کرد.

منظور از هنر خیابانی آن بخش از گرافیک است که در کوچه و خیابان و سطح شهر با آن برخورد می‌کنیم. این هنر تاریخچه‌ای بسیار کهن دارد و ریشه در سنگ‌نبشته‌های تاریخی غارها و کتیبه‌های باستانی نقاشی‌های دیواری در ابعاد گوناگون دیده‌اید که از همین دسته‌اند. در سده بیستم و کمابیش هم‌زمان با جنگ جهانی دوم، مشاهده درج نام و نشان گروه‌ها بر روی دیوارها تبدیل به امری عادی شد. در برخی مواقع این دیوارنگاری‌ها بسیار با دقت و هنرمندانه اجرا می‌شوند و سبک‌های متعددی به خود می‌گیرند.

گزارش تصویری که اکنون می‌بینید کاری است از لو چمبرلین که گاردین منتشر کرده است. این عکس‌ها در بلژیک، انگلستان، استرالیا و آمریکا برداشته شده است.

1

خنت؛ بلژیک

 

2

پرث؛ استرالیا

 

3

ملبورن؛ استرالیا

 

4

لندن؛ انگلستان

 

5

نیویورک؛ آمریکا

 

6

داروین؛ استرالیا