به گزارش هنرآنلاین، آیین پایانی دومین جشنواره بین المللی فرهنگی هنری خلیج فارس شب گذشته با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بندرعباس برگزار شد و با تجلیل از نویسندگان و هنرمندان به کار خود پایان داد.
سید محمد حسینی در مراسم اختتامیه این جشنواره که با حضور ۵۰ خبرنگار از رسانه های مختلف برگزار شد، پیام خود را قرائت کرد که متن آن از نظر می گذرد.
تو ای اصالت مانا، تو ای ضمانت وصل/ در این زمانه جعلی، شناسنامه اصل غرور پارسی از توسـت ای کتاب خلیج/ نسوج قصه موجت حماسه در هر فصل
نمایه‌های تاریخ، آیه‌های تصدیق پیوند ازلی ابدیِ مکانی به مکینی است و حلقه جدانشدنی از نگینی است!
"الاسماء تنزل من‌السماء" از آن خلیج همیشه فارسش خواندند که مسبوق به گذشته ازلی آن است و خلیج همیشگی فارس معنای ابدی آن‌ را تداعی می‌کند!
۵۰۰ هزار سال است که این خلیج بدین‌سان که امروزه مشاهده می‌شود، شکل گرفته است و از آغاز تاریخ، صاحبان آن پارسایان جهان بودند که پارسی خوانده می‌شدند. به همان قدمت که تاریخ، ایرانیان را موحد می‌شناسد این رخنه در دل پارس را خلیج‌فارس معرفی کرده است. این سرزمین را اگر فارِس خواندند یعنی چابکسوار و اگر پارس، یعنی دینمدار!
این خلیج را اگر خلیج‌فارس بدانید چابکسوارانش مدافعند و اگر خلیج پارس بخوانید، موحدانش حافظ منافعند! آنان که بعداز جنگ جهانی اول به دسیسه روباهی نضج گرفته‌اند و بعداز جنگ جهانی دوم با حمایت شیطانی در فتنه اوج گرفته‌اند، تشکیکشان بر اصالت این نام معتبر، مایه "فاعتبروا یا اولی‌الابصار" است! و آنان که چهار دهه و فقط چهار دهه از موجودیتشان بیشتر نگذشته است مدعی مالکیت جزایری هستند که در جنوب، جانب پیش‌قراولی این سرزمین را نگه‌ داشته‌اند!
جمهوری اسلامی ایران در سیاست خارجی بر این باور است: هر که نفاق بکارد، فتنه درو خواهد کرد.
تاریخ این سرزمین نشان داده است هرگاه حکومت، اقتدار داشته است هیچ دشمنی را یارای مقابله نبوده است. به‌هنگام اقتدار آل‌بویه، در دوران سلجوقیان و حتی در روزگار اتابکان فارس، سیطره ایران بر خلیج‌فارس و تمامی جزایر و بنادر آن خدشه‌ناپذیر بود و در دوران فَترَت اگر چندصباحی پرتغالیان به پشتوانه نیروی دریایی عظیم خود بر این خطه چنگ انداختند در ایام سلطنت شاه عباس صفوی میدان را باختند و حکایتی خواندنی از فرار خود در تاریخ ساختند که نام بندرعباس یادگار آن حماسه است. در قرن دوازدهم به‌هنگا
م قدرت‌نمائی نادرشاه افشار و به حکم او لطیف خان دشتستانی، جزایر و بنادر و سواحل خلیج‌فارس را در زیر نگین قدرت مرکزی داشت و با سرکوب شیخ جبار یاغی بحرینی، کلید آن خطه را نیز در اختیار نادرشاه گذاشت.
بی‌مایگی قاجاریه، سرمایه اعتبار این سرزمین را تا آنجا فرو نشاند که بریتانیا را به وادی طبع بلعیدن این منطقه سوق‌الجیشی کشاند. نفت بهانه خوبی برای این میهمان ناخوانده بود. کویر اندیشگان مُلک لم یزرع، این سرمایه خدادادی را درآمد حقارت قرار دادند و خود را عمال سفارت! غافل از آنکه در پیوند با شیطان، فرزندان اندیشه، حلال‌زاده نخواهند بود! ایران اسلامی که تمامی هَمِّ خود را در جهت اعتلای اسلام قرار داده است اگر به بازوی کشورهای اسلامی مستظهر می‌گشت بی‌شک گریبان زورگویان تاریخ را می‌درانید و به مؤاخذه می‌کشانید.
دریغا که با وجود این بیداری اسلامی هنوز سردمداران بی‌تعهد بعضی از ممالک از خواب غفلت برنخاسته‌اند.
کوتاه سخن آنکه امیدواریم به‌زودی زود خلیج‌فارس را مرکز اتصال فرهنگ همگنانه مبارزه با استعمارگران تفرقه‌افکن ببینیم. با تأسی به نامگذاری شایسته این سال و به مدد پیروی از فرامین فرزانه رهبرمان به زودی شاهد تغییر ماهوی بنادر خلیج فارس از باراندازی به بارگیری و از کثرت تراز واردات به فراوانی صادرات باشیم. بنادر و جزایر خلیج‌فارس می‌بایست بیش از آنکه شاهد تخلیه کالاهای بعضاً نامرغوب دیگر کشورها باشد، نظاره‌گر تولیدات مردم این سرزمین به تمامی نقاط عالم گردد.
مردم باهوش و مستعدایران اسلامی شایسته آنند که دنیا را متحیر از ابتکارات خویش سازند و خلیج فارس شایسته آنست که مرکز مبادلات جهان اسلام با تمامی دنیا باشد. به امید آن‌روز در آینده‌ای بسیار نزدیک!
از پدیدآورندگان این جشنواره سپاسگزارم و چشم بر روزی دارم که تمامی منویات این جشنواره بر منصه تحقّق بنشیند. انتهای پیام/62